Tråd: Oculus Rift
View Single Post
Jeg snuser litt på denne maskinen. Men den har visst bare en I5-4460, og det er vel under hva som er anbefalt for CV1? Eller er jeg helt på jordet nå? (Har overhodet ikke peiling på PC.)

Taking all of this into account, our recommended hardware specification is designed to help developers tackle these challenges and ship great content to all Rift users. This is the hardware that we recommend for the full Rift experience:

NVIDIA GTX 970 / AMD 290 equivalent or greater
Intel i5-4590 equivalent or greater
8GB+ RAM
Vis hele sitatet...
Er selvfølgelig klar over at det lønner seg å bygge selv, men jeg er så teknisk udugelig at jeg er redd for å ødelegge dyre komponenter. Så jeg vil heller betale proffene for å gjøre jobben for meg. Jeg er også klar over at det lønner seg å vente -- ihvertfall til Vive eller Rift CV1 er lansert -- med å kjøpe, men i det siste har jeg begynt å leke med tanken på å lære meg Unity og/eller UE4 og begynne å lage simple VR-programmer på hobbybasis. Derfor kjøper jeg kanskje en DK2 omsider. Dessuten flytter jeg straks fra en liten hybel til en større leilighet, så jeg får faktisk plass både til en gaming rig og et dedikert VR-område.