View Single Post
Jeg har gått 1 år hos psykolog.

Svaret mitt må dessverre bli, nei, det er ikke verdt det. Jeg slet med depresjon og det å finne lykke i livet. Var til tider suicidal.
Som det blir sagt her, så kommer det helt ann på hvilken psykolog du går til. Og nei, psykologen har ikke svarene på sølvfat til deg. Han er ingen fasitmaskin, det fikk jeg erfare. Han/hun blir å stille deg masse spørsmål også må du prøve å finne svaret selv. Hvis du finner en veldig forståelsesfull psykolog som kan gi deg direkte pekepinner, så kan det være verdt pengene.

Jeg fikk i hjemmelekser å lese diverse hefter + 1 hel bok om psykologi, skrive ned gode og dårlige tanker i tankekart og mål fremover. Jeg var veldig ensom mens jeg gikk til psykolog, og hadde ingen å prate med og fortelle om mine følelser. Derfor var det utrolig godt å komme til en person og bare få alt ut og sagt hvor jævlig man har det, uansett om psykologen bryr seg eller ikke. Han var tvunget til å høre på meg, og når man ikke har noen venner eller familie å snakke med, så var det veldig befriende. Det må være det eneste positive jeg fikk ut av det året hos psykolog.