View Single Post
Rasisme/rasediskriminering går innenfor diskriminering. Personlig finner jeg ingen eller få forskjeller mellom disse to. Begge bygger på at behandler noen som dritt avhengig av hvem de er. Om du skal diskriminere meg fordi jeg tror på noe annet en deg, så er jo det nesten like ille som om å diskriminere meg for hudfargen min.

Jeg opplever at nordmenn drar fram "rasismekortet" som motargument mye oftere enn at jeg ser innvandrere bruke ordet rasisme. Som vi aldri har slått fast, er ikke nordmenn rasister, langt ifra. Men mange, spesielt de utenfor storbyene, er nærmest xenofober. Noen går som langt som å se ned på alt som ikke er norsk. Disse elsker å kommentere ting på nettet. Internettet har blitt et slags talerør for skaprasister. De som faktisk ikke bryr seg om sånt, sitter ikke på nettet hele dagen. Oftest er det de som aldri har sett en innvandrer eller snakket med en som har de mest ekstreme ytringene. De skjønner ikke at media vinkler saker slik de vil og elsker å skrive "innvandrer ranet bank" og "nordmann (egentlig en innvandrer) reddet landslaget i VM" i én og samme avis.

Jeg og nesten alle jeg kjenner, driter 100% oppi hva andre tror på så lenge de ikke nevner det rundt oss. Du kan godt stille kritiske spørsmål imot Islam så mye du vil på din fritid, men jeg finner det uhøflig og frekt å drive å spørre din muslimske venn om religiøse greier. Ja, jeg tror på noe, men det betyr ikke at jeg skal snakke om levemåten min til deg hver eneste gang vi møtes. Det er som å tvinge bestevennen din til å like det samme spillet eller den samme fargen som deg. Alle har forskjellige preferanser og ønsker helst ikke å bli plaget med ting de ikke viser interesse for.

Ja, det finnes mange skeive utlendinger der ute og der en nok en del muslimer som ikke er helt perfekte heller, men hvem er? Nøkkelen er å ha et åpent sinn.

Økende hat mot muslimer i Europa, like før vi ser enda et holocaust her. Vi ser allerede brenning av moskeer og muslimer som har blitt banket opp (skjedde 22. Juli før man visste at ABB var bak handlingene). Problemet er at folk ikke ser forskjell på Islam og muslimer. Du kan hate og være imot Islam så mye du vil, men det sekundet du begynner å forfølge muslimske individer, er det sekundet du viser ditt sanne ansikt.

Sitat av tou_pilsner Vis innlegg
Jeg kjenner personlig at jeg blir litt irritert når innvandrere og da spesielt ikke-vestlige innvandrere hevder at de er like mye nordmann som meg. Min slekt har bodd i Norge i hundrevis av år, jeg kan faktisk spor slekten tilbake til viking konger. Vi har kjempet mot nazismen, min slekt har vært med å bygge landet fra da vi var fattige bønder til en nasjon som er blandet det rikeste i verden. Jeg personlig føler at det er få ting som er så frekt som når innvandrere sier at de har et med på å bygge landet når de har vært her i 10-20 år. Landet var allerede bygget og de kom og kommer til dekket bord. Det er spesielt muslimske innvandrere som krever mest og gir minst. Ta for eksempel Aftenposten sin kampanje rett før 17. Mai der alle ikke-vestlige fikk fritt talerør der de kunne vise hvor gode og ekte nordmenn de var. Dere kan f. Eks. Søke etter "hvorfor jeg er mer norsk enn Hege Storhaug".

Norge er på vei til å bli islamisert, ikke "snik islamister", men islamisert. Dette er veldig enkelt fordi hvert år kommer det 20 000++ nye muslimer, samtidig som den etniske norske befolkningen blir færre. Innen 2080(rundt der) så er det like mange ikke-vestlige innvandrere som etnisk nordmenn i Noege. Hele demografien til Norge har da altså endret seg på 100 år. I Norge har det bodd Nordmenn i ca. 10.000 år, men på det siste 100 årene så endrer alt dette seg, da et ikke Norge lengre ett land av Nordmenn, men av en samling av multikulturer. Dette er en endring som jeg er veldig imot. Siden nordmenn er den originale urbefolkningen i Norge så har vi en rettighet til å beholde vårt land og våre skikker. Det skal ikke være slik at vi må blindt ta imot og akSeptere alle andre folk og religioner.
Vis hele sitatet...
Kompis, kunne ikke gitt mer faen i røttene dine, ikke bruk det som en slags unnskyldning. Du har ikke mer rett til dette landet enn ikke-vestlige innvandrere. Farouk Al-Kasim har gjort mer for Norge enn du noen gang har gjort.

Demografien til Norge har endret seg på 100 år ja. Hele verdens demografi har endret seg, om du hadde fulgt med i historietimen. Hørt om globalisering? Hørt om kolonisering?

Ja, i Norge har vi rettighet til å beholde landet og skikkene. Det betyr ikke at man ikke kan ta imot og akseptere andre folk og religioner. Så du sier at det er like mange ikke-vestlige innvandrere som nordmenn i 2080? Har du tilfeldigvis en DeLorean i garasjen?

Forresten, ja, slik du sier har sikkert slekten din vært med på å bygge landet. Men har du? Ikke prøv å "stjele" andres prestasjoner ved å nevne alt dette med at alle du noen gang har vært i slekt med har gjort Norge til nasjonen den er i dag. Det betyr ikke ta du har tatt del i dette. Forresten, uten oljen hadde ikke Norge vært i nærheten av den samme nasjonen. Det er ren flaks at det ble funnet olje etter at det var konstatert at det ikke fantes olje eller gass i norsk kontinentalsokkel av NGU.
Sist endret av Nraw; 4. juni 2015 kl. 01:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.