View Single Post
Førerkortsakene er en juridisk sak. Det hjelper fint lite med slips i en retsak hvis ikke det juridiske er på stell. Det juridiske er det Elden som tar seg av. Ellers er der alltid forbedringspotensiale på opptreden. Måten man opptrer på er faktisk viktigere enn utseendet, og mye vanskeligere å ha kontroll på. Enten så har man det eller så har man det ikke. Etter det kommer troverdighet. For troverdighet er det viktig å ikke spille noe annet enn det du er.
Husker dere LO-sjef Hågensen. Skulle man tro at bare man var striglet nok, så var halve jobben gjort ville jo Hågensen falt fullstendig igjennom. Jeg tror ikke man skal undervurdere folks evne til å gjennomskue settinger. Det største problemet i dag er ikke hvordan legaliseringstilhengerne opptrer, men at de ikke får slippe til. Det er ikke på grunn av slipstvangen.
I så måte er gruppesøksmålet en måte å tiltvinge seg plass i media på, det kan bare ha en positiv effekt for å synliggjøre oss, det som alle cannabisrøykere er så livredde for, men som er 100% nødvendig, hvis du har en drøm om å få tatt din lovlige joint i fred en eller annen gang.

Sitat av dostojevski Vis innlegg
Hei igjen, bra at dere har fått drag på førerkortsaken, og fått media på det. Knallbra jobbing. Men all innsatsen kan fort undergraves av hvordan dere framstår. Her kommer en illustrasjon av poenget mitt fra tidligere, hvor viktig det er å se i hvert fall noenlunde streit ut når man får muligheten for å komme på TV og i avisen: Ut fra bildet, hvem stoler den jevne nordmann mest på av disse to herrene når det gjelder troverdighet omkring rusmidlers fysiologiske effekter:

http://gfx.nrk.no//xORuu_mnM5fGGu98RHdRdwc_V8Rw1LJNdfr8oOlHZ_bQ

eller

http://gfx.nrk.no//KyJmVtThwOVZsmB0291tyws3IC_d6nVHpXJk4fUH2Ssg

Dessverre tror jeg vektskålen heller mot han som kommer med tullprat om kronisk rus, nemlig han i nystrøket blå skjorte, IKKE han ubarberte med flekkete jakke. Han overbeviser nemlig bare dem som allerede er overbevist, altså oss.

Hvis ikke disse grunnleggende tingene er på plass, og dere ikke tenker over antrekk og framtoning når dere stiller til photo-op, kan dere ha så gode argumenter dere bare vil. Folk hører dem ikke.

Det er så enkelt, hvorfor gjør dere ikke bare noe med det?
Vis hele sitatet...
Simon scorer 1-0 hos damene! (Er der noen misunnelige der ute)Han bør kanskje holde homsene på en armlengdes avstand ( kanskje minne dem om at homofili også var forbudt for kort tid siden)

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det er jo hele poenget. Jeg hadde ingen kjennskap til Normal, jeg hadde ingen kjennskap til deg, og jeg er ikke interessert i cannabis i det hele tatt. Likevel ser jeg dette, og inntrykket jeg sitter med er at dere er vanvittig useriøse. En drøss andre har påpekt dette i detalj før meg her i tråden, men det virker ikke som det synker inn i det hele tatt. Blir det lest hvis jeg copypaster alle innleggene og sender dem til dere på e-post, mon tro?

Husk at det er ikke de eksisterende cannabisbrukerne dere må omvende. Det er folk som meg, som ikke har noe forhold til cannabisbruk.

Og jeg har ikke skrevet at dere må ansette en PR-rådgiver på den imperative formen du forsøker å sitere meg på. Det er imidlertid et forslag til hva dere kan gjøre for å fremstå som mer seriøse. Jeg mener at Normal som organisasjon vil tjene stort på det dersom de overlater offentlig, representerende kommunikasjon til noen som faktisk vet hva de driver med. Å henvise folk til å sende e-post til noen som vet hva de driver med er greit nok, men når dere først kaster dere ut på dypt vann her på forumet, så bør det være med noen som kan svømme. At du sitter her med den argumentasjonsteknikken du har fremvist i denne tråden her, hjelper ikke deres sak. Tvert i mot.
Vis hele sitatet...
Bare det at du er her på Freak forum uten å kjenne til Normal forteller jo hvor lite du har oppdatert deg på problematikken. Du har kanskje heller ikke fått med deg at kommentarfeltene i avisene flommer over av velskrevne kommentarer fra legaliseringstilhengere som meningsmotstanderne overhode ikke klarer å matche. Det må sparkes inn noen dører i denne debatten, og det er ingen pinglejobb. Man kan sitte ved PC- en og være så tøff man vil, men å stå frem og skape støy er absolutt nødvendig. Hadde Normal gjort dette tidligere, så hadde du i det minste visst hvem de var før i dag.
At du lar deg distrahere av flekkene på Simons jakke i stedet for å lytte til argumentene forteller jo litt om deg.
Du er kanskje ikke målgruppen hvis du trenger en striglet nazist for å svelge argumentene.
Poenget er at vi er mange nok til å lage en revolusjon hvis folk bare tør å samles. Da går troverdigheten mer på hvem som tør å stå opp, og hvor kompromissløst man gjør det, enn hvor striglet man er. Vi skal ikke lure folk til å være med på dette, vi bør samle dem som allerede er med.
Før eller siden må selv du sitte å se på hvem som har de beste argumentene, og forskningen på sin side.
Sist endret av sadhus; 31. mai 2015 kl. 15:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.