View Single Post
Tenkte tilbake på denne tråden i dag tidlig, etterfulgt av en natt med et lass av søvnparalyser. Heldigvis (?) så har jeg båte jet-lag (bodd i utlandet siste 5 måneder), spist et stort måltid rett før jeg gikk for å sove, og en enorm mangel på søvn for de siste 3 døgnene.

Første gangen jeg våknet opp slet jeg med å bevege meg, og jeg tenkte "Ah shit... søvnparalyse", og prøvde å stå opp, uansett hvor tungt det var (noe jeg nå, etter å ha lest litt nærmere, skjønner at ikke var så lurt). Tror tankegangen min var at jeg ville unngå hallusinasjonene jeg hadde lest om, og dermed tenkte at jeg burde stå opp ASAP. Dro beina, som veide 30kg ekstra hver, ut av sengen og kom meg opp. Gikk mot kjøkkenet for å hente meg mat. Tenkte deretter på at jeg husket noe om at dersom man så seg selv i speilet under en lucid dream så ville man se helt syke ting... Såklart så bestemte jeg meg for å se rett inn i speilet på badet (på vei til kjøkkenet), og i det jeg så rett inn i speilet, hørte jeg en kirkeklokke ringe veldig fort, også så jeg noen lys i speilet (en mørk-lilla eventyrlignende farge bl.a), før jeg ble "blastet" bort fra speilet på magisk vis, før jeg deretter våknet opp skrikende.

Etter det satt jeg på PC'en og søkte etter en døgnåpen kebabsjappe jeg kunne stikke til. En time senere prøvde jeg å legge meg igjen, bare for å våkne opp med søvnparalyser om, og om igjen. Fikk veldig den typiske følelsen av at det var "noe annet" til stede i rommet, og i mitt tilfelle så jeg møbler røre på seg på en sånn "Paranormal Activity"-lignende måte. Paranormal Activity (har kun sett en av dem tror jeg) er det "skrekk-konseptet" jeg frykter mest. En av gangene lukket jeg bare øynene og holdt pusten, og våknet etterhvert. En annen av gangene var det en stemme (i hodet kanskje?) som snakket på engelsk om pronoun regler (subject, object), hvor det kom fram at den bevegende møbelen var "subject" til et annet "object", og dette "objektet" som styrte møbelen var altså det jeg fryktet.
"Våknet" på rommet mitt, paralysert, minst 5-6 ganger.

Forferderlig opplevelse som jeg håper på å ikke møte på igjen. Tror jeg skal bruke dagen på å flytte sengen, bytte dyne, og lese meg opp litt mer sånn at jeg kan forbrede meg bedre. Skal også prøve å SLAPPE AV litt...

Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
"Chase dreams usually tend to be quite scary and can happen more than once. If a chase dream is constantly recurring you need to address this issue right away. If you ignore the message you will encounter the dream time and time again."
Vis hele sitatet...
Har møtt på "Paranormal Activity"-typen mareritt (nå også søvnparalyse) flere ganger, men sliter virkelig med å tolke det. Det eneste jeg har gjort hittil er å unngå skrekkfilmer, men ellers enn det aner jeg ikke hva jeg kan gjøre. Jeg får vel bruke litt av dagen på å søke litt rundt...