View Single Post
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Synes du det blir feil å påpeke, at Normal med sine beslutninger ødelegger for seg selv? Sammen med den debatteknikken og integriteten som er vist her. Det minner meg litt om nå jeg og noen kompiser på barneskolen lagde "spionklubb" osv. i ryddighet og ærlighet. Og dette var i ei lita bygd, der alle kjente nesten alle! Og en i klassa fikk lov til å se litt James Bond (dette var på første halvdel av 80-tallet), noe jeg ikke fikk. Så spionplanene var egentlig ganske dødfødt! Men vi hadde det da moro lell!
Vis hele sitatet...
Jo, og derfor sier jeg med rette. Jeg prøvde dog å komme med noe annet enn bare drøvtygget oppgulp basert på hva andre har sagt bedre enn meg tidligere i tråden. Samtidig tror jeg vi alle kan ha godt av å erkjenne i blant at folk er forskjellig og vil alltid søke ulike arenaer og plattformer for å uttrykke seg på - også politisk i sammenheng med legaliseringsspørsmålet. Det må dog ikke misforstås som indirekte kritikk av kritikerne her i tråden, men er kun ment for å minne om at noen, antakeligvis medlemmene av NORMAL i dag, ønsker NORMAL slik organisasjonen fungerer nå.

Jeg er helt enig i at det ikke tjener saken og er bortkastet tid av penger og menneskelige ressurser. Sånn sett kan jeg også se legitimiteten i at en del her er opprørt over eksistensen og måten organisasjonen drives på. NORMAL kan man si har en vampyreffekt på "bevegelsen"; ved å oppta plass og forbruke ressurser som kanskje kunne blitt brukt til å starte noe annet og mer effektivt. Dog - det er som jeg og andre før meg har påpekt ikke veldig vanskelig å starte noe nytt fra scratch - enten under NORMAL's fane og velsignelse, eller som jeg agiterer for; på siden. Og kanskje det er nettopp det som er det mest kostnadseffektive man kan gjøre (målt opp mot å reformere og renvaske NORMAL).

Men igjen, dette er ikke et enkeltmannsprosjekt - eller det vil i vertfall aldri lykkes som et. Her trengs det flere kloke hoder, og enda flere sterke hender og føtter til å gjøre "drittarbeidet" - ubetalt. Så må man være forberedt på å gi fra stafettpinnen videre til "gratispassasjerer" når den tiden kommer.