View Single Post
Sitat av Switched Vis innlegg
Så vi må se totalt bort fra andre ting bibelen sier, som disse sitatene fra Bibelen?
Vis hele sitatet...
Jeg ser bort fra alt som står i bibelen. Om noe av mitt liv sammenfaller med noe som står i en religiøs tekst, så er det tilfeldigheter, ikke en higen etter å følge noe kun fordi det står i en bok, men dette nærmer seg raskt en annen diskusjon.

Sitat av Switched Vis innlegg
(Rom Kap 1 26-27): "26 Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. 27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse."
Vis hele sitatet...
Så gud ga dem dette begjæret? Og de tok selv straffen for det? Jeg ser ingenting der om å drepe/utstøte/fornekte/diskriminere homofile.

Sitat av Switched Vis innlegg
(1 Kor Kap 6 9-10): " 9 Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn eller som lar seg ligge med, 10 verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike."
Vis hele sitatet...
Her er et typisk eksempel på hva jeg snakket om. Hvor ofte hører du at dnk eller andre religioner diskriminerer grådige eller alkoholikere? Det er kun fokus på "menn som ligger med menn". Dessuten står det heller ikke her noen oppfordring til diskriminasjon, utstøting, steining eller lignende. Kun at de nevnte gruppene ikke skal arve guds rike (som jeg antar er innpass i himmelen).

Sitat av Switched Vis innlegg
(1 Tim Kap 1 9-10): "8 Men vi vet at loven er god når vi bruker den rett, 9 og forstår at loven ikke er bestemt for den rettferdige, men for lovbrytere og ulydige, ugudelige og syndere, spottere og gudsfornektere, og for dem som slår sin far og mor, for mordere, 10 dem som driver hor, menn som ligger med menn, dem som driver med menneskehandel, løgnere og dem som sverger falskt, og alt annet som strider mot den sunne lære. 11 Dette er i samsvar med evangeliet om herligheten hos Gud, den salige, det evangeliet som er betrodd meg. "
Vis hele sitatet...
Igjen. En hel liste hvorav kun ett element havner i fokus. Og ingenting om å behandle homofile på noen annen måte enn ikke-homofile.

Sitat av Switched Vis innlegg
(Matt 19:10-12) "10 Disiplene sa da til ham: «Er det slik mellom mann og kvinne, er det bedre ikke å gifte seg.» 11 Men han svarte: «Dette er noe ikke alle kan ta til seg, men bare de som det er gitt. 12 For noen er evnukker fordi de er kommet slik fra mors liv, andre fordi mennesker har gjort dem til evnukker, men det er også noen som har gjort seg selv lik en evnukk for himmelrikets skyld. La den som kan, ta dette til
Vis hele sitatet...
Dette blir å strekke det for langt.


Et av de viktigste versene i bibelen, om noen skulle bruke den som en guide til livet, må være
Sitat av Matteus 7:1-5
Døm ikke, for at dere ikke skal bli dømt! 2 Etter dommen dere dømmer med, skal dere selv få dom, og i samme mål som dere selv måler opp med, skal det også måles opp til dere.
3 Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til? 4 Eller hvordan kan du si til din bror: ‘La meg ta flisen ut av øyet ditt’ når det er en bjelke i ditt eget øye? 5 Din hykler! Ta først bjelken ut av ditt eget øye! Da vil du se klart nok til å ta flisen ut av øyet til din bror.
Vis hele sitatet...
Men det er vel viktigere å påse at alle får med seg hvor forferdelige alle rundt seg er, slik at ingen legger merke til hvor forferdelig man er selv. Religion 101.


[COLOR="Gray"]Edit: dette er ikke myntet på deg, Switched. Jeg vet ikke engang om du følger bibelen, eller har noen religiøs overbevisning, så jeg beklager før du eventuelt føler deg angrepet. [/COLOR]
Sist endret av Zepur; 26. april 2015 kl. 00:11.