View Single Post
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Vel, du skriver jo selv "hvit hudfarge", og det er ingen som er helt hvite heller. Du skjønner godt hva jeg mener, så ikke gjør deg selv dummere enn du er. Med svarte mener jeg negere fra Afrika, med brune mener jeg folk fra midtøsten.

Dessuten synes jeg det er interessant at du definerer deg selv som "utlending" på lik linje med en turist som kom hit i går.

Folk flest bryr seg nok null og niks om rase og hvilken farge man har på huden. Det som betyr noe er hvilke holdninger, tradisjoner og kultur man drar med seg inn i landet vårt.
Vis hele sitatet...
Kan dessverre ikke huske at jeg har skrevet hvit hudfarge noen sted, men brukt etnisk norsk og nordmenn mye... ellers så syns jeg at setningen din hadde funket fint uten å putte inn neger. Men ja, du sier folk flest ikke bryr seg om rase og hudfarge osv, men så spør du meg om jeg er svart og hvor lenge jeg har oppholdt meg i landet?

Ja, jeg er utlending og jeg forstår godt at du ikke skjønner bæret når du tenker som en trangsynt person. Så klart forstår du ikke, du er jo ikke utlending, ellers ville du aldri sagt noe så idiotisk. Du vil aldri forstå, det er derfor jeg prøver å forklare hvordan det er å ikke være etnisk norsk i Norge. Det er faen meg ikke en dans på roser, men sier ikke at det er helvete heller. Til tider blir det bare litt ille.

Hadde du forsøkt å lese hva jeg har skrevet i denne tråden, hadde du allerede skjønt at jeg er mørkhudet, siden jeg skrevet det.

Og jo, folk bryr seg til en viss grad. Eller hadde ikke denne tråden eksistert/vært nødvendig. Er lett å prate om noe man ikke må leve med selv.

Sitat av Duckie Vis innlegg
Nei, ingen som er helt svart. Men finnes ingen helt gule heller. Jeg går ut i fra at prblmvksn mener nigerianske og andre meget mørkhudede er svarte, mens litt lysere svarte mennesker er brune. Jeg vet ikke om du har lest Knoll og Tott men når Negerkongen kommer så er det ikke godt å si hva tegnerne tenkte. Noen av disse tegningene tror jeg er innprentet i disse FB-kommentarfelt-rasistene TS tar opp og de er hva jeg tror prblmvksn kaller svarte.
Vis hele sitatet...
Tenkte det samme, men tydeligvis klassifiserer han alle afrikanere som svarte. Tydelig skille mellom øst og vest Afrika når det kommer til hudfarge ja. Ikke bare folk fra midøsten og vest-asia er brune.
Sist endret av Nraw; 5. april 2015 kl. 20:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.