View Single Post
Hey! Har hatt samme spørsmål som deg. Nå har jeg prøvd trøffler ved to anledninger, men jeg er enda litt usikker. La meg beskrive mine opplevelser, og samtidig etterlyse erfaringer fra andre som har prøvd trøffler. Er cirka 60-65 kg.

Første gang prøvde jeg med gode venner på hotellrom. Vi var fire stykker som delte på 40g, så det ble nok litt unøyaktig på doseringen, men ca 10g (mistenker at jeg tok mest). Fyren i smartshopen sa at man kunne blande forskjellige typer, så vi blandet Atlantis og Mexicana 50/50 fra dette merket. Derfor vet jeg ikke hva forskjellen på de to egentlig er. Vi lå i senga, ble utrolig slapp og ingen av oss klarte å røre på seg. Effekten kom relativt sakte, og når effekten kom lukket vi øynene nøt rusen. Det er klart vi var spente. En helt utrolig følelse av eufori og ekstase utviklet seg, og jeg fikk ukontrollert hysterisk latter (visstnok er dette fordi det er så komisk siden du går inn i en annen verden). Jeg satte utrolig pris på vennene mine og jeg hadde det kjempegøy! Mine venner besøkte meg i Nederland, så jeg var i veldig godt humør den helgen. Det tror jeg gjorde rusen ekstra bra. Når det er sagt så forventet vi alle «syke» hallusinasjoner osv, men det var liksom ikke så ille som vi trodde. Av visuelle effekter var det at fingrene virket skikkelig tjukke (??), og vi brukte lang tid på å studere dem. Det var veldig rart og fascinerende å se seg selv i speilet, men samtidig litt skummelt. En litt dårlig ting med denne tripen var at jeg ikke var fornøyd med det jeg så i speilet. Det slo meg veldig i etterkant... vel, egentlig ikke noe spesielt, men jeg fikk følelsen av at jeg ville fikse på livet, trene osv. Han ene (som er religiøs og ikke likte noe særlig at det stod «flesh of gods» på boksen) fikk en slags badtrip, og han gikk seg en tur og hørte på musikk. Men det var ikke noe særlig skummel badtrip, han bare likte det ikke. Når rusen begynte å bli borte, følte jeg ikke spesielt for å gjøre noe som helst. Vi skulle jo helst kanskje ha gått ut og oppleve Amsterdam, men jeg ville ikke være blant masse mennesker, og hadde egentlig ikke noe lyst på weed. Jeg fikk et ønske om å rense meg selv. Men så tok vi en joint allikevel , da (etter kanskje 6-8 timer, jeg vet ikke helt)... Man går litt lei av å være i denne uvante tilstanden, og en joint får en til å tenke på andre saker.

Alt i alt følte jeg at det ikke var noen skummel følelse, og at jeg taklet det fint. Alene i leiligheten min (3 uker senere) tok jeg 15 gram «cosmic connectors» av merket «Freshbox».

(En liten historie som kanskje hører med er at man skal ta det på tom mage, så jeg spiste trøffler og mørk sjokolade til frokost, ble utrolig kvalm og spydde opp absolutt alt etter 20 min (såvidt fått bittelitt effekt, men alt gikk bort og jeg gikk for å kjøpe mer på butikken. Forresten var det mugg på trøfflene, har dette mye å si? Kjøpte ikke i Amsterdam, men i en litt shady butikk i en annen by, så de er nok ikke oppbevart riktig. Men anbefaler å ha en lett frokost, vente 2-3 timer og deretter ta trøfflene)).

Dette skal visst være noe av sterkeste, ihvertfall i Freshbox sitt sortiment. For å gjøre en lang historie kort så lå jeg bare i senga mi og tenkte, og tenkte og tenkte ... Jeg husker jeg hadde mange «geniale» tanker, som jeg følte jeg burde skrive ned, men de har jeg jo glemt for lenge siden. Her føler jeg at jeg ikke gjorde nok ut av trippen. Det var muligens mye kraftigere visuals; jeg ringte en god kompis på Skype, men det var fullstendig umulig å holde en samtale. Jeg bare lo, og jeg klarte såvidt å få frem at vi var i to forskjellige verdener og jeg måtte bare legge på. Men jeg husker ansiktet hans var fryktelig annerledes. Da jeg så meg i speilet var det ikke noe spesielt, og heller ikke på fingrene.

Jeg var for det meste i mørket under den siste trippen, da jeg trodde jeg skulle få close eyed visuals, men det var ikke det helt store... Den samme uken jeg tok trøflene hadde jeg ikke vært spesielt sunn og i aktivitet osv, men jeg var ikke stresset og helt normal. Tror det kan være en fordel å føle seg skikkelig bra i dagene før du tar trøffler? Jeg tror også det hadde vært mye mer gøy å ta det ute i natur og dagslys, så det skal jeg gjøre neste gang. For å være helt ærlig så har jeg enda ikke helt forstått hva som er så magisk for psyken ved dette, og hva man kan lære i etterkant? Man blir veldig oppmerksom på seg selv og tenker mye, men jeg føler jeg gjør dette til vanlig, jeg...

Edit: Angående spørsmålene dine.

1. Har bare prøvd cannabis og alkohol fra før.
2. Smartshopen «The Magic Mushroom Gallery Amsterdam» har jeg blitt anbefalt. De selger av merket Freshbox. Kjøpte også i en smartshop i en av disse turistgatene, de selger McSmart. Tror ikke det er særlig forskjell på kvalitet (såfremt de oppbevarer det riktig, og det tror jeg de gjør i Amsterdam, det er jo god turnover på produktene). Forskjellen på smartshopene blir dermed hvor god hjelp du får. Jeg fikk ikke noe spesielt god hjelp på Magic Mushroom. Det er mange kunder og det er ikke så mye man kan si; hver trip er unik alt ettersom set og setting. Du får med en brosjyre, men der står det bare feks «Zoom like an asteroid through time and space to the heart of the galaxy. Travel without moving and see where it all started. Open your eyes and enjoy the mysteries of our milky way.» som ikke sier noe særlig. Tror årsaken er at det ikke går an å si på forhånd hvordan en trip skal bli.
3. Fint å starte på 10-15g, følte ikke det var noe problem. Hvis man tar for lite kan det være en ekkel følelse av at du er litt midt i mellom, og da er det nesten bedre å bare skyte seg ut og havne på den andre siden. Noen som har erfaringer med enda høyere dose? Har hørt at det kan bli veldig interessant.
5. Basert på mine erfaringer er det koseligere med venner, men tror det skal være fint alene også. På den første tripen følte jeg veldig mye kjærlighet (har hørt det er noen likhetstrekk med MDMA?), solotrippen var helt annerledes.
6. Nei. Du klarer å styre deg selv, litt lik som på cannabis og i motsetning til alkohol.

Og til slutt en liten disclaimer på at jeg ikke har gjort kjempemasse research på trøffler, og har bare begrenset erfaring.
Sist endret av Chronic420; 27. mars 2015 kl. 17:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.