View Single Post
Trådstarter
51
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Bare tull.. Les hundeloven §28 C

ved støy eller på annen måte volder urimelig ulempe for øvrig.
Offentlig påtale etter bokstav a og b finner sted dersom den fornærmede krever det eller allmenne hensyn taler for det. Ved angrep på hjortevilt regnes grunneier, jakt- eller fangstberettiget i området og viltorganene som fornærmet. Offentlig påtale etter bokstav c finner sted dersom allmenne hensyn taler for det.
Med bøter eller fengsel inntil seks måneder og bot straffes den som

§ 28.Straff
Med bøter eller fengsel inntil seks måneder og bot straffes en hundeholder som forsettlig eller uaktsomt overtrer §§ 4-7 jf. § 9 eller forskrifter eller enkeltvedtak etter §§ 6, 7, 11, 12 eller 13 annet ledd bokstav a til b. Offentlig påtale skjer bare når det finnes påkrevd av allmenne hensyn.
Med bøter eller fengsel inntil seks måneder og bot straffes en hundeholder som forsettlig eller uaktsomt unnlater å forebygge eller avverge at hunden rettsstridig
a) angriper eller skader person,
b) jager, angriper eller skader dyr, eller
c) ved støy eller på annen måte volder urimelig ulempe for øvrig.
Vis hele sitatet...
Ja, har sett litt på dette. Vi skulle virkelig ønske at vi kunne løse dette minnelig, men som sagt går det jo opp for oss at det ikke kommer til å gå. Hvis vi setter hardt mot hardt må vi nesten vite at vi har en god sjanse for å lykkes, hvis ikke er det jo bedre å fortsette med soft power eller pakke sakene...

Synes dere jeg skal prate med dem først og si at nå er begeret rent over og jeg går til snuten eller skal jeg bare gjøre det og så finner de det ut ved at politiet tar kontakt med dem?