View Single Post
Sitat av Deftones Vis innlegg
Razzian dreier seg om et rasjonelt brev jeg skrev til fastlege der jeg ga han saklig kritikk for det jeg mener er ansvarsfraskrivelse.

Triggeren i dette brevet var trolig:
"Hvis pasienter/personer gjentatte ganger blir ignorert og fradømt rettighetene sine på en uverdig måte, samt. blir ignorert av et samfunn, så kan dette blomstre frem ekstrem sinne, og slike folk som f.eks Anders Behring Breivik kan oppstå i ekstremtilfeller, og sinne vil rettes mot det samme samfunn"

Legen har oppfattet dette som en personlig trussel.
Vis hele sitatet...
Det hadde jeg også gjort.

Sammenlignet ikke meg selv med ABB. Jeg informerte legen om at psykisk syke kan bli veldig ustabile når de blir nektet hjelp.
Vis hele sitatet...
Med andre ord, deg?

Sitat av Deftones Vis innlegg
Så det var mer en advarsel mot at han skal ikke leke med, og ta forgitt psykisk syke, for det kan komme tilbake hardt på han en dag hvis han treffer på feil pasient.
Vis hele sitatet...
Med andre ord: Trussel.

Og hvorfor skal jeg dekke kostnader når jeg på ingen måte har blitt gitt mulighet til å åpne døren.
Vis hele sitatet...
Det var jo hele poenget. Du skulle få så liten mulighet som mulig til å gjøre noe som helst.

De har tydeligvis tatt vurderingen at det var raskere å slå inn døra enn å fikle med nøkler. Helt legitimt.

Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Når et menneske med behov for hjelp ikke blir hørt så er det helt normalt og forventet at personen blir mer og mer desperat.
Vis hele sitatet...
Ja, og her så TS ut til å true med at han kunne bli så desperat han han kunne klikke med skytevåpen. Takk for at du bekrefter at legens reaksjon var helt riktig og hensiktsmessig.

At du prøver å rettferdiggjøre grove trusler med at "man blir så desperat" hjelper ikke. Det er ikke lov å true med (masse)drap uansett hvor desperat man er.

Han bekrefter jo selv at han driver og truer med slikt:

"Og jeg blir ikke friskere med tiden kjenner jeg, og føler meg selv som en tikkende bombe og frykter at det kommer en dag jeg kan finne på å gjøre noe jeg ellers ville ha angret på (Selvmord, angrep etc.)."
Sist endret av hemmeligegreier; 11. mars 2015 kl. 00:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.