View Single Post
Sitat av Carmex Vis innlegg
Til dere som sier at han har seg selv og takke, se for deg at din mor har sendt et krast brev og dette er konsekvensen, Fair?

(Er klar over at alt som har med ABB og gjøre blir tatt alvorlig av polisen) But still..
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på et krast brev og en indirekte trussel om at legens behandling av pasienter med psykiske problemer kan få pasientene til å gå amok med skytevåpen.

Et krast brev ville typisk nøyd seg med å si at slik behandling kan forverre pasientens situasjon og i værste fall medføre uheldige hendelser.

Sitat av Deftones Vis innlegg
Legen har oppfattet dette som en personlig trussel.

Uansett, her er hovedspørsmålet mitt:
Politiet har gjort skader på dør, listverk, ringeklokke.
Hvem er det som skal betale for reperasjoner i slike saker når man ikke har gjort noe ulovlig? Jeg ble heller ikke innbrakt, og uansett hva legen oppfatter som trussel og ikke, så har ikke jeg fremsatt noe lovbrudd/trussel mot han eller andre personer.
Vis hele sitatet...
Om legen oppfatter det som en trussel, og politiet er enige i at brevet kan oppfattes som en trussel, så er det en trussel. Uansett hva du mener det er.
Det er ikke hva du mener er en trussel som avgjør, men hvorvidt ordlyden kan oppfattes som en trussel som er egnet til å fremkalle frykt.

Brevet ditt kan oppfattes som om legens behandling kan få deg til å reagere med et ekstremt sinne mot de som har plassert deg i den situasjonen du befinner deg, deriblandt legen.
Sist endret av doseren; 10. mars 2015 kl. 10:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.