View Single Post
Selvfølgelig er det ikke rasjonelt for mennesker å tro på gud. Fordi vi vet rett og slett ikke bedre en det vi omgås, vi har jo denne jorden å forholde oss til. Alt som er på denne jorden kan vi bruke, verken mer eller mindre.

Det som er rasjonelt det er jo å tro på det vi har, ikke det vi ikke vet. For å putte det litt på spissen så får vi kun brukt det som ekisterer på denne planeten, alt annet er vi komplett uvitende om, så i bunn og grunn om det eksisterer noe høyere makter og mer avanserte planeter så kan vi egentlig ikke uttale oss om det da vi ikke vet, men det som er sikkert for oss, og det vi vet er at svært få oppegående mennesker har sett den andre siden, "lyset" eller såkalte "avanserte planter" nå kan det jo sies at når man inntar LSD, DMT og diverse så kan man ha følelsen av dette så lenge man er påvirket.

Vi er en gjeng som gjør det beste ut av det vi har. Vi har fått til mye, som for eksempel oppfinnelse av alt fra LSD, våpen, gravemaskiner til satelitter.
Det er jo ikke mer en logisk at vitenskapsmenn forholder seg til det som er på denne jorden og prøver å finne ut av det mest logiske som de kan forholde seg til og det er jo det vi også må forholde oss til, fordi det er som sagt det eneste vi kan forstå.

Mange mennesker, isåfall meg tenker vel at alt av såkalte "religioner" er et oppsinn som mennesker som har produsert for diverse ymse årsaker.

Men om det er en såkalt kraft vet jeg ikke garantert. Men det å drive med yoga og buddhisme får isåfall meg til å føle at det er noe høyere makter. Dette kan såklart være psykisk og ikke reelt da det er umulig for såkalte vitenskapsmenn å "ta tak i det", det er vel kanskje det som er meningen også ? Som sagt tidligere i innlegget, vi har fått denne jorden å forholde oss til, og vi kommer kanskje aldri til å kunne "bevise" at det finnes noe høyere, da vi rett og slett ikke har kapasitet til det.