View Single Post
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Det jeg ville gjort i ditt tilfelle er å sette en switch med vlan støtte som du forteller at RT-AC66U skal ha vlan102 mens Zykel skal ha vlan 100.

alt går tagget videre fra switchen da
Vis hele sitatet...
Det har jeg gjort. Fulgte dette oppsettet Post #441

Fra Asus-router er Zykel koplet på porten som har vlan 100. Telefonen er koplet til Phone 1 på zykel. Da får jeg opptattsignal når jeg løfter røret og kan ikke ringe inn.

Sitat av boggemann Vis innlegg
Det har jeg gjort. Fulgte dette oppsettet Post #441

Fra Asus-router er Zykel koplet på porten som har vlan 100. Telefonen er koplet til Phone 1 på zykel. Da får jeg opptattsignal når jeg løfter røret og kan ikke ringe inn.
Vis hele sitatet...
Ser at jeg slett ikke har fulgt dine råd, eller oppsettet jeg linket til. Skal kople det via switch først og da ordner det seg nok, jeg bruker allerede SG300-28.

Sitat av boggemann Vis innlegg
Ser at jeg slett ikke har fulgt dine råd, eller oppsettet jeg linket til. Skal kople det via switch først og da ordner det seg nok, jeg bruker allerede SG300-28.
Vis hele sitatet...
Fortsatt opptattsignal på telefonen, hva gjør jeg feil?


Cisco SG300-28
Port nr 13 = Vlan 100 untagged access -> Zyxel -> Phone 1
port nr 14 = Vlan 101 untagged access -> TV (ikke i bruk)
port nr 15 = Vlan 102 untagged access -> RT-AC66U
port nr 26 = Vlan 100 (tag), vlan 101 (untag), vlan 102 (tag) trunk -> media converter
Alle andre = Vlan 1, trunk untagged

Zyxel dioder
WAN blinker grønt
Internet lyser rødt


Internett og LAN fungerer bra. Men telefonen gir altså opptattsignal.
Sist endret av boggemann; 8. mars 2015 kl. 12:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.