View Single Post
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Bare en liten heads up, normenn har brukt cannabis i over hundre år, andre lender har brukt cannabis enda lenger.
Hva regner du som langtidsvirkninger på samfunnet?

Du er med på samme debatt her? Det er snakk om å legalisere et middel som allerede er i bruk. Ikke innføre et nytt middel til Norge som vi ikke kjenner til.

Vi vil antageligvis tjene på å legalisere, ikke tape penger. Se på Portugal på skadefanget legaliseringen har gitt, eller se på Colorado på inntektene og kriminalitet nivået.
Vis hele sitatet...
Nettopp, det vil isåfall bli en antagelse.

Jeg er fult klar over at folk har røyket i Norge over en lang periode, men kan vi si noe sikkert om hvor mange som kommer til å begynne å røyke dersom det bli legalisert? Jeg stiller nettopp spørsmål om hva legalisering vil koste samfunnet på lang sikt.

Å vise til at vi har røyket også før reguleringen har ikke så mye verdi da velferdsstaten ikke eksisterte i den form den gjør i dag.

Å se til Colorado gir ingen svar på dette da det har vært legalisert under ett år. Det er vel gått noen år i Portugal nå, men dette sier oss også svært lite om de langsiktige kostnadene.

Og ja, jeg er med i samme debatten, så fint om du kan unngå hersketeknikken og heller argumentere på et sakelig nivå.
Sist endret av dvs; 24. februar 2015 kl. 11:40.