View Single Post
Sitat av Qon Vis innlegg
Det er enkelt. Vi er dyr som bor på en planet. At noen av dyrene tar en sjefsavgjørelse og setter håndjern på meg for at jeg finner glede i naturens planter er fucked up, ferdig snakka. Det er ikke en debatt. Lovene må oppdateres. Fra det store kosmiske perspektivet er det ingen som har retten til å frata andre sin frihet. Det er greit nok at vi som samfunn ønsker å frata farlige mennesker sin frihet. Vi vil ikke ha mordere og voldtektsmenn fritt ute på gata hvis vi kan stoppe det. Men kan vi virkelig forsvare å ta fra folk sin frihet kun fordi de finner glede i en plante som har vokst på planeten i tusener av år?

Eier ikke alle mennesker sin egen kropp? Hvorfor gjør vi ikke det? Hvem er det som bestemmer at jeg ikke eier meg selv og min egen hjerne? Jeg gir ikke opp min frihet bare fordi noen foreslår det. Folk kan krangle om hvor trygt eller farlig Cannabis er, men til syvende og sist er det irrelevant. Jeg står moralsk ansvarlig for mine handlinger. Så lenge jeg er bevisst over mine handlinger og tar hensyn til andre mennesker er det ikke forsvarlig å straffe meg for å eie litt av naturens frukter. Legalize the herb.
Vis hele sitatet...
Første avsnittet av innlegget ditt er akkurat det som irriterer meg.
- Er det ett argument i seg selv at planten har vokst naturlig på planeten i ''all evighet''?
- Isåfall; Hvorfor er dette ett bra argument? På hvilken måte fremmer dette legalisering på en representativ måte?
Beklager, men jeg fatter deg ikke. På papiret er det kjempe stas. Men ved videre etterforskning ser man at alt som stammer fra planeten ikke nødvendigvis er sunt, kjekt, bra og greit. Og dette er de fleste klar over.

I andre avsnitt er jeg derimot helt enig. Jeg er absolutt for en mer liberalistisk politikk, men det er dessverre ikke denne veien jeg prøver og vinkle tråden. Det blir ett for stort tema, og jeg foreslår en egen tråd om emnet.

Som nevnt; tråden er veldig uryddig og dårlig formulert, så klandrer deg absolutt ikke.

Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Jeg er lei av at folk sier det er naturlig og burde legaliseres derfor.
Kratom, DMT, fleinsopp osv er og naturlige, men burde en legalisere det av den grunn? Det er snakk om sterke rusmidler, som kan lett skade oss/gjøre oss avhengige. Så lat oss ikke legalisere det med grunnlaget at det er naturlig og bra for oss, men heller at det er et rusmiddel og at alle og en hver som ønsker å putte det i seg burde få lov til det.
Vis hele sitatet...
Ja. Jeg også er lei av akkurat dette!
Bærer tilsynelatende ikke samme tanker og meninger ift fullbredt legalisering som deg, men ett godt utgangspunkt syntes å være og ikke basere legaliseringen på at ''det er naturlig''. Naturlig er ikke nødvendigvis bra.

Sitat av ztaale Vis innlegg
Og til dere som sier dere må få bestemme selv.

Hva med at dere er med i ett samfunn hvor dere betaler skatt og nyter en masse goder av vårt demokrati, den potensielle utgiftsposten dere risikerer å bli pga deres forbruk av brunt/grønt skal da ikke koste resten av gjengens skattepenger?

(ja, jeg vet alkohol ikke akkurat er gratis for velferdsstaten vår)

Det sagt så er jeg for legalisering av ALT. Skal THC være lovlig så skal faen meta, mdma, sopp, heroin, segwayer, vannscootere og romferger også være legalisert.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Jeg er også for en mer liberalistisk politikk, og har tro på att hver og en har rett til og ta egne valg, som i stor grad kun påvirker en selv. Føler dog det sklir litt ut som nevnt ovenfor, men om diskusjonen heller den veien har jeg ingen intensjon om blokkere den helt ute.
Sist endret av random12345677; 24. februar 2015 kl. 02:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.