View Single Post
Hva mener du med forskjellige tolkninger? Omskrivninger i originalspråket, eller oversettelser til andre språk?
Vis hele sitatet...
Burde ikke du vite hva en tafsir er? En Tafsir er en tolkning av koranen, enkelt å greit. Selve ordet betyr "tolkning". Jeg burde vel kanskje ikke ha forventa for mye av selverklærte eksperter som har lest noen artikler på religionofpeace.com.

Disse sektene er ikke særlig store, derfor ordet "sekter". Dere tolkning strider mot koranen selv (15:9). Du kan naturligvis ikke benekte at det overveldende flertall av muslimske retninger anser koranen for å være ufeilbarlig.
Vis hele sitatet...
Hele nord-afrika har rike Sufi-, dermed Bateni-tradisjoner. De er mer enn bare store nok.

Hva med islamelskere som ikke kan en dritt om islam men føler seg komfortable nok til å diskutere det?
Vis hele sitatet...
Jeg har bodd mesteparten av livet mitt i Irak og var muslim helt til jeg var 14 år. Jeg vet faktisk hva jeg snakker om fordi jeg vokste opp med å lære det, men men, kanskje islamofobiske, postmodernistiske "orientalister" vet bedre.