View Single Post
Sitat av Fleff Vis innlegg
Tøft at det begynner å ta form!

Skal du polere aluminiumet når du er ferdig? Gjør du det rett, så ser det nesten ut som krom, veldig tøft, men kanskje litt for glorete for et kabinett, da man mister alu-følelsen.
Vis hele sitatet...
Er litt morro å se at ting tar form!

Tenkte å "børste" alt av aluminium og få det eloksert i en eller annen farge. Noen som vet om det er mulig å få hvit eloksering?

Stålet skal pusses, grunnes og lakkeres (hvit eller svart)

Sitat av Snipart Vis innlegg
Er du sikker på at sveiseapparatet du bruker gir nok gass? Ser sveisen din er veldig porete, noe som betyr at det kommer luft til når du sveiser. Har nok ikke så veldig mye og si siden det ikke skal holde så veldig mye, men det ser jo litt finere ut med en ordentlig sveis da.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Dette må jeg sjekke ut. Trodde det var fordi jeg brukte for mye varme jeg... Har svært lite erfaring med TIG sveis...

Sitat av slashdot Vis innlegg
Kva er vekta på vidunderet? Og kvifor ramme av stål og sideplater av alu? Vil ikkje det kunne gje utfordringer med galvanisk korrosjon?
Vis hele sitatet...
I følge cad utregninger, blir kabinettet ca 30kg... Litt vel tungt, men PCn står som regel på samme plass her i huset.

Jeg valgte aluplater pga vekt, og stålramme for å slippe å svise aluminium (klarer ikke å få fin svis på aluminium ) Får håpe at disse to metallene ikke starter å kragle om elektroner...

Hva tror dere, blir det et problem? Selv om begge metaller behandles.

Sitat av Ignifer Vis innlegg
Jeg liker att en "datagutt" har plukket opp sveisepistolen
Vis hele sitatet...
Hehe, er ikke første gang jeg holder i en sveisepistol heller er vell ikke akkurat den stereoskopiske "datagutten"