View Single Post
Patient zero
iblis's Avatar
Trådstarter
626
Sitat av Provo Vis innlegg
Nei, jeg har jo ikke noen av dem. Men som sagt er hele poenget med å bruke en åpen ZigBee-protokoll at produktene skal fungere overens. Det kan alltids være noen bugs, spesielt siden Lightify-produktene er så nye, men jeg har sett flere steder at Hue og Lightify fungerer overens. Senest i denne artikkelen.
Vis hele sitatet...

Dette er et utdrag fra den artikkelen du linker til:

Men siden Osram bruker samme kommunikasjonsteknologi mellom pærene og Gatewayen som Philips bruker mellom pærene og Bridge, altså Zigbee Lightlink, ser det ut som om du fint kan bruke Osram-produktene med Philips Hue!

Virker ikke som om de har testet dette selv. Så vær litt forsiktig før du kaster penger på dette.

Sitat av Provo Vis innlegg
Se der, ja. Blir fort mye dyrere enn ZLL, men er jo greit å være klar over at det finnes. Jeg har ikke helt bestemt meg enda, og det er godt mulig det blir z-wave.
Vis hele sitatet...
Ja, det koster å være kar!


Sitat av Provo Vis innlegg
Ja, sjekket akkurat opp, og RGBW-styringsklassen har veldig nylig blitt lagt til. Det betyr at ikke alle z-wave-kontrollere støtter det enda, men det kommer seg nok med firmware-/software-oppdateringer etterhvert.
Vis hele sitatet...
Det kan da ikke være helt nylig lagt til da jeg har brukt denne RGBW kontrolleren i over 2 år nå.