View Single Post
Sitat av iblis Vis innlegg
Har du selv prøvd å mixe Osram Lightify med Philips Hue sin gateway? Jeg gjorde bare et raskt søk på nettet og det eneste jeg fikk opp var folk som hadde kompatibilitet problemer.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har jo ikke noen av dem. Men som sagt er hele poenget med å bruke en åpen ZigBee-protokoll at produktene skal fungere overens. Det kan alltids være noen bugs, spesielt siden Lightify-produktene er så nye, men jeg har sett flere steder at Hue og Lightify fungerer overens. Senest i denne artikkelen.

Sitat av iblis Vis innlegg
Control4 er jo basert på ZigBee og de vet jeg selger scenebrytere osv. Men om de er kompatible med andre ZigBee produkter tviler jeg på.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Det ser dessverre ut som de bare har brytere i klassisk amerikansk utforming, som jeg er veldig usikker på om passer mot våre koblingsbokser. I tillegg ser de ikke ut til å opplyse om hva slags protokoll de bruker, så det kan godt hende de bruker en egen proprietær en som ikke er kompatibel med ZLL.

Sitat av iblis Vis innlegg
Dette er ikke en unik ZigBee funksjon og finnes også for Z-Wave protokollen som f.eks denne eller denne.
Vis hele sitatet...
Se der, ja. Blir fort mye dyrere enn ZLL, men er jo greit å være klar over at det finnes. Jeg har ikke helt bestemt meg enda, og det er godt mulig det blir z-wave.

Sitat av iblis Vis innlegg
Dette gjelder også for Z-wave protokollen.
Vis hele sitatet...
Ja, sjekket akkurat opp, og RGBW-styringsklassen har veldig nylig blitt lagt til. Det betyr at ikke alle z-wave-kontrollere støtter det enda, men det kommer seg nok med firmware-/software-oppdateringer etterhvert.