View Single Post
Nei, jeg påpeker at det OGSÅ står gusomme ting i bibelen, jeg vrir meg ikke unna hva som står i koranen.
Jeg er helt enig med at koranen inneholder grusme ting.
Jeg er enig i at muhammed begikk grusomme handlinger.
Jeg er enig i at det nye testamentet er "snillere" i forhold til det gamle testamentet.
Det jeg ikke er enig i og påstanden jeg benektet var:

Islam er i en særstilling, og terror er fundamentert i selve religionen. Muhammed var jo en terrorist som brukte svært brutale metoder når han skulle overvinne fiendene sine og spre islam.
Vis hele sitatet...
Som igjen ble påstått som sann grunnet:
Den kristne gud som beskrevet i GT er kanskje en ond jævel, men bibelen er ansett å være inspirert av Guds ord snarere enn Guds egne, ufeilbarlige ord. Kombiner dette med et NT der du har et forbilde, Jesus, som snur det andre kinnet til og generelt går rundt og er en kjernekar.
Vis hele sitatet...
Som jeg igjen benekter ettersom begge bøkene er skrevet mennesker, ingen er Guds påpekte eller direkte ord, hvem som tolker Harry Potter eller gud sine ord som påpekte eller direkte er ikke et arguement for at Islam er i særstilling når det kommer til terror.

Det er blitt utført umennesklige handlinger grunnet begge religioner sine lett feiltolkede bøker, og pågår fortsatt den dag i dag.
Islam er ikke i en særstilling.

Eksempeler:

Army of God (AOG) is a Christian terrorist anti-abortion organization that sanctions the use of force to combat abortion in the United States.

Originally known as the Lord's Resistance Army and Uganda Christian Army/Movement, its stated goals include ruling Uganda according to the Ten Commandments.[7] It is listed as a terrorist group by the United States.[8]

Provo jeg er helt enig i nesten alt du skriver her, det er mulig jeg bedriver en kamp mot stråmenn. Koranen er verre en bibelen og det er fler som tolker koranen bokstavelig men det blir feil å utelukke bibelen og sette koranen i en særstilling.

Men det er nå en gang slik at de færreste tolker Bibelen bokstavelig, og de aller fleste tror Bibelen er skrevet av mennesker, kopiert utallige ganger av mennesker og til slutt satt sammen av mennesker. Og at den derfor kan inneholde feil og uvesentligheter. Mens i islam er det en allment akseptert sentral doktrine om at Koranen er Guds perfekte, ufeilbarlige og eviggyldige ord, nøyaktig slik han åpenbarte dem til Mohammed gjennom engelen Gabriel.
Vis hele sitatet...
Er dette virkelig religionen islam sin feil og ikke den generelle utdannelsen i landet?

USA er et land uten spesielt bra utdanning, men de få som fortsetter videre og utdanner seg utenom det offentlige skole tilbudet tolker bibelen mindre bokstavelig.

Young Earth Creationism
Public 31%
Scientists 2%

Dette er folk som tror at vi brukte dinosaurier som hester og at jorden er 5.700 - 10.000 år gammel.

A 2011 Gallup survey reports that 30% of U.S. adults say they interpret the Bible literally.[13

Usansett om det er religionens bok som er bedre til å lurer folk eller om det er skolene i landet som ikke er flinke nok til å formidle religionlære så er jeg enig.
Begge bøkene har veldig mye innehold som ikke passer inn i dagens samfunn. Innehold som kan få en ellers ufarlig person til å overbevises på tomme eller feilaktive premisser om at ugjerninger er den rette veien å gå.
Også at muslimer utfører fler terrorist handlinger i dagens samfunn i forhold til kristene.