View Single Post
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
I går natt sto jeg ute og tok meg en røyk, da jeg hørte lyder fra skogen bak meg, en kvist som knakk og lyden av noe som beveget seg.
Det var mørkt og jeg kunne ikke se noe, men hørte tydelig at det var noe der.
Det er mye rådyr her, men dette hørtes større ut, så med ett, trer en elg ut av mørket.
Elgen så ikke ut til å bry seg om meg, faktisk så det ut til at den hadde tenkt til å komme i min retning (jeg sto kanskje 7 meter fra elgen), da bestemte jeg meg for å flytte på meg og regnet med at elgen ville bykse til skogs.
I det jeg beveget meg ganske bestemt mot inngangsdøra, var den eneste reaksjonen til elgen at den stoppet opp og ble stående å se på meg.
Jeg bestemte meg så for å gå inn å hente kamera.

Når jeg kom ut igjen, hadde elgen flyttet litt på seg, men var fortsatt på tomta.
Siden det var mørkt og jeg følte at jeg hadde begrenset med tid, valgte jeg å forsøke med blitz.
Jeg knipset første bildet og elgen brydde seg ikke om blitzen, jeg ville gjerne gå nærmere, men elgen er ganske stor og jeg ville ikke skremme den.
Da fikke jeg ideen om at jeg kunne gå ut på verandaen, da ville jeg få god sikt til elgen.

Så legger ved ett bildet mens jeg står på baksiden av huset, resten av bildene er tatt fra verandaen.
Den dårlige kvaliteten skyldes blant annet at det var veldig mørkt og derfor nesten umulig å finne fokus.











Jeg har sett mye som tyder på elg i form av spor og elg-lort, men dette er første gangen jeg møter elgen på tomta.
Den virket ikke det minste redd, så tydelig at den har sett folk før.