View Single Post
Sitat av loophole Vis innlegg
Var jeg på bærtur? Tja, man kan vel si det. Og dette er jo tydeligvis nok til å tvangsinnlegge meg.
Vis hele sitatet...
Hva var den første setningen jeg skrev??
Jeg påstår ikke dette var riktig behandling av deg personlig!
Vis hele sitatet...
Men det er jo selvsagt lov å lure, når du putrer rundt og plutselig skal bli kunstner og alt mulig. Sammen med at du tar en stol å denger i vinduet. Hva skal vakthavende psykiater tro da?
Hvis en mener at innleggelsen er feil, så tror jeg en rolig prat hadde faktisk virket...

Sitat av loophole Vis innlegg
Men, jeg fant det veldig skremmende, og før jeg ble tvangsinnlagt visste jeg ikke engang at de fikk tvangsinnlegge om det ikke var fare for liv.

Det setter liksom helt andre regler å leve etter. Jeg har jo skjønt at man ikke skal bryte lover for da blir man straffet, og visste at man kan bli tvangsinnlagt, men trodde det skulle veldig mye til for å bli det.

Det er skremmende at noen bare kan mene du er "syk" og derfor må tvangsinnlegges selv om man har det veldig bra.

Når det kommer til venner jeg var med under min maniske episode, så var det ingen av dem som mente jeg var syk, selv om noen mente jeg gikk i 100. En venninne sa for eksempel at det bare var good vibes hele tiden.
Vis hele sitatet...
Kanskje psykiatere har sett alt for mange ganger, at humøret snur på en femøring når en er manisk, og en kan bli voldelig ovenfor andre eller seg selv...
Det er nå ikke så sjeldent at noen f.eks. tar selvmord på slutten av en mani, eller når pasienten begynner å komme seg etter depresjonen etterpå. Så jeg skjønner staben godt, når dem sperret deg inne. Uten igjen å si om det var riktig når det gjelder deg!