View Single Post
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
1. Du fikk et lite angstanfall eller noia, det kan skje av og til. Først og fremst er det strains (cannabis-typer) med mye THC som provoserer frem dette, hos dem som er sårbare for det. En strain med mer cbd enn thc vil mest sannsynlig fungere bedre hos dem som er utsatt for angst og noia. Det er desverre håpløst å få tak i nøyaktig de typene man vil ha i Norge, pga forbudet. (med mindre du gror selv)
Den weeden man får på gata, er som regel dårlig grodd, og ekstremt dårlig tørket/oppbevart. Det kan gjøre det mye mer ubehagelig å røyke den.

Det at det er ulovlig, og forbundet med et heftig stigma, kan også naturligvis øke sjangsen for dårlig samvittighet, skamfølelser og generelt bad feels.
Enda en negativ effekt fra forbudet, desverre.

2. Shiten du røyka var dårlig grodd, eller dårlig lagret. Da kan røyken bli ekstremt ubehagelig som sagt, og tære mer på kroppen og lungene dine enn nødvendig - en effekt av dette kan være ubehag, stress og noia (fordi lungene tetter seg til, og man blir mer tungpustet, vondt i hodet etc) Dette blandet med at man er skakk som et fly, vil naturligvis kunne by på ubehagelige opplevelser.

Husk at du faktisk har et legeme som skal ha det noenlunde greit underveis- å røyke massive hits på tørrbong o.l er ikke å anbefale.

Selv kan jeg anbefaler f.eks sjokomelk eller te for å lindre sår strupe, eller for å få i seg litt sukker (lavt blodsukker kombinert med cannabis kan føles helt jævlig).
Det sies også at sukker demper effekten av rusen, så det å ha litt å knaske på kan hjelpe om det blir for mye.
Samtidig viktig å ikke ta helt av, spiser man for mye dritt, kan det også føles helt jævlig.

Edit: Jeg vil bare føye til at alle gangene har jeg grønna og blitt dårlig av røyking, så har det vært pga tobakken (nikotinsjokk) og ikke cannabisen i seg selv.
Det har hovedsaklig alltid vært tobakk som gjør meg dårlig.
Egentlig en skam å røyke weed med tobakk, det fucker opp rusen imo - og det sier jeg etter å ha røyka 5 år MED tobakk.

De som ikke liker å røyke cannabis, bør sterkt vurdere å bare prøve det uten tobakk, kanskje du vil ha en mer positiv opplevelse. F.eks rene hits på pipe eller bong
Vis hele sitatet...
Adresserer du problemstillingen så objektivt du kan, eller er du fast bestemt på å fraskrive cannabis alle angstinduserende egenskaper?

Når noen blir stresset av cannabis er det sannsynligvis en kombinasjon av THC, set og setting. Dette er en bivirkning som er veldig vanlig og overhodet ikke bør bagatelliseres eller tilskrives irritert hals. Den holdningen du representerer er nok grunn til at mange stakkarer sitter med hjertet i halsen og puffer videre enda det er helt jævlig. Man må faktisk anerkjenne det faktum at når angsten først vedvarer noen ganger - da er det på tide med en pause.