View Single Post
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hvordan går det med planene for avrusning og LAR?
Jeg vet at du har hatt store problemer med å få tilbud om det tidligere, men siden det er nytt år og nye budsjetter så må du prøve igjen. Selv har jeg ingen erfaring med LAR, men da jeg hadde store problemer med alkohol, for 6 år siden, fikk jeg tilbud om avrusning etter to uker. Heldigvis klarte jeg å kutte tvert på egenhånd, og slapp oppholdet. Når jeg leser dine poster så får jeg et inntrykk av at du "bare" vil slutte med heroin, i første omgang. Har jeg oppfattet deg riktig?
Du vil helst trappe ned ved hjelp av medisiner hjemme, men at "systemet" ikke mener du er kvalifisert. Her på denne tråden har du fått så mange gode tips og råd, vet ikke helt hva mer jeg kan bidra med. Uansett så har du min fulle støtte til å fortsette vider på veien, jeg følger med på det du skriver, og det er det mange som gjør.
Har sendt deg PM om du vil prate om ting du ikke vil ta opp på en åpen post.
Lykke til, klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Hei Vet ikke hvordan det går enda, da jeg værken har fått tak i ruskonsulenten eller ARA psykologen min i hittil i År. Det er jo et langtidsopphold jeg har lyst på, Men nå kommer jeg til å be på mine knær om et kortere opphold enn det, jeg orker ikke miljøet rundt meg lenger, er kun er fåtall av venner/bekjente jeg orker se tryne på om dagen...
Men uansett, får håpe de kan prioritere litt anderledes med budsjettet i år. Har jo bekjente som nesten blir mast inn på avrusning med mindre problemer, så syntes de burde prioritere litt bedre!
Lar har jeg veldig små forhåpninger om å komme inn i, da en av mine nærmeste venner ikke kom inn der, med et tørre problem enn det jeg har hittil.

Sliter med alkohol i tillegg, var hard-dranker lenge før jeg testet Heroin, å jeg drikker enda. Har blitt litt mindre etter at heroinen tok helt av, men drikke dagelg enda. Er ikke full hver dag lenger om dagen, men det går mye på økonomi, for jeg digger å være full å kjøre på med heroin!
I dag har jeg faktisk bare tatt tatt4mg sub når jeg våknet pluss 2mg xanor.
Etter det så begynte jeg drikke, Har ikke tatt noe annet enn det i kveld, utenom et par jointer, men det ser jeg ikke på som noe nederlag.

Nei jeg har hovdsaelig lyst å bli rusfri, eller rusfri i hverdagen. Om jeg klarer holde det til helger eler andre spesielle anledninger så hadde jeg nådd en stor del av målet mitt, å nei, jeg tenker ikke heroin inne i helgesnakket mitt. Heroin er noe jeg vil slutte helt med!
Så du har ikke misforstått helt, jeg vil ha en rusfri hverdag (utenom helger, om jeg klarer det, eller så må jeg bare kutte helt!)
Men det er heroinen jeg vil ha 100% ut av livet mitt, jeg er glad om jeg bare får til det, om jeg ikke klarer kutte alt det andre så har jeg fremdeles nådd målet mitt med null Heroin.

Ja jeg vet, har fått kjempemasse bra råd her, fremdeles ovverasket over hvor hjelpsomme folk faktisk er her!
Er ikke så flink til å svare på PM, du er ikke den eneste som ikke har fått noe svar enda, hehe, så ikke noe personlig

Å tusen takk for det

Håper dete ble forståelig skrevet