View Single Post
Sitat av KingJay Vis innlegg
Så vi er bare uheldige med vær, klima, geografiske utfordrimger da. Pengene som går til alle veiavgifter og bilavgifter blir brukt effektivt.
Vis hele sitatet...
Var det det jeg sa? Jeg sier ikke at "det norske byråkratiet" er perfekt! Men jeg er sikker på man finner mange feil her og der, når en begynner å studere forskjellige lands byråkratier, også det i Sveits...



Noe annet som kan nevnes, som kanskje ikke kom godt nok frem i moridins innlegg.
Sverige klarte å lure seg unna noen særlige skader fra 2'dre verdenskrig, i noen tilfeller var det nesten så dem tjente på den. Mens den norske økonomien var nesten lagt i grus...
Sveits klarte også å lure seg unna krigen og forholde seg nøytral. Sammen med at en rekke nazifolk dyttet sveitsiske bankontoer fulle av "jødegull". Mye av dette gullet har forblitt i Sveits siden. Og jeg tror ikke det har påvirket dems økonomi i negativ retning...

Og du bør tenke på; at hadde ikke vi vært så gniene på krona. så hadde det ikke vært så bra her nå. Se på forskjellene mellom Norge, Sverige, Island, Italia, Spania og Hellas. Det var mest sannsynlig pengeboka, som rettet vår skinke...
...selv om nå har Sverige begynt å komme seg bra på fote igjen.

Red: Støtter det Duckyuck sier 100%. Men vil bare tilføye, at i Norge må grunn av mye grunnvann, vanskelige terrengforhold osv. osv., så trenger vi mye mere fyllmasse, pukk og annen preparering, før vi kan tenke på å ha på asfalt. Bare for å prøve å forminske telehiv mest mulig.
Sist endret av aluminiumfluorid; 23. desember 2014 kl. 21:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.