View Single Post
Igjennom jobben så har jeg mang en gang bodd på hotell med dårligere standard enn det jeg ser i enkelte fengsler.

Jeg har også vært på mange eldrehjem som har dårligere standard enn enkelte fengsler.

Men igjen, så har jeg vært innom mange fengsler som har helt elendig standard. Værre enn mange eldrehjem, værre enn de fleste hoteller.
På samme måte som jeg har vært innom en del eldrehjem som også har helt jævlig standard.

Så standarden er på alle måter ekstremt varierende, i alle kategoriene. Alt avhengig av byggeår og økonomien til oppussing.


Det som er forskjellen, er tilgangen på mat, friskluft, toalett & dusj, osv osv.
I Norge så er slikt nedskreven i rettsvesenet. Slik at fengslene MÅ være så og så mange ansatte på jobb i forhold til innsatte, de innsatte har krav på så og så mange timer med friskluft, tilgang på mat, tilgang på toalett & dusj.

I eldreomsorgen så er ikke slikt nedskreven på en slik måte at det vil få følger. Og det er der problemet ligger.
Sist endret av Blackkoz; 14. desember 2014 kl. 23:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.