View Single Post
Sitat av mocp Vis innlegg
Jeg liker ikke den moderne meningen av ordet fordommer fordi definisjonen av det er utvasket med all mulig svada. Hva betyr det å ha fordommer? Er det en definisjon av uenighet eller å ta på seg maske og brenne ned hus til folk man hater?
Vis hele sitatet...
En fordom er en feilaktig forhåndsantakelse som ikke endres av fakta som viser at man tar feil. Hvordan mener du uttrykket er utvasket?

Hva jeg ikke skjønner er alt det gnålet fra homofile som tydeligvis ikke syns jeg burde være fri til å ha mine 'fordommer' fordi jeg ser styggt på de. Jeg er en hetrofil mann og sier f ikke unnskyld for det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal du ha friheten til å ha fordommer men samtidig skal ikke andre ha friheten til å kunne kritisere deg for fordommene dine? Å insistere på å ikke bli motsagt er ikke akkurat tegn på at du har noe annet enn nettopp fordommer.

Tydeligvis ikke. For nå skal vi hetse kirken for de's 'fordommer', les:meninger. Selv om de homofile syns de burde ha rett til å tvinge seg på kirken sin frihet. Ingen hensyn til kirkens frihet som en uavhengig organisasjon altså. Ja, jeg vet, men hvem får ikke penger av staten. Og en hetroseksuell politiker i bergen som ikke vil ta del av en homseparaden skal henges ut offentlig i medier. Hva f hetro mann vil være i nærheten av en homseparade? Ingen.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hvorfor du skiller på meninger og fordommer her. Når noen ytrer en mening som er basert på fordommer så er det snakk om både meninger og fordommer på en gang.

Kirkens frihet til å diskriminere på usaklig (og ulovlig) grunnlag? Joda... Og det skal vel være greit å diskriminere basert på hudfarge også kanskje?

Som heterofil mann har jeg vært i nærheten av flere homoparader. Jeg kan ikke si at det var særlig problematisk. Mange heterofile menn deltar dessuten i selve paraden. Det er faktisk mulig å vise solidaritet overfor utsatte grupper selv om man ikke er medlem av gruppen selv.

Kanskje det er på tide at homofile holder godt kjeft og slutter å gjemme seg bak den onde bølgen av politisk korrekthet som lammer landet, og ikke dukker det stygge hodet sitt frem igjen før det faktisk finnes ett brudd på loven, som vi alle skulle liksom være lik under.
Vis hele sitatet...
Så en undertrykket, hetset og forfulgt gruppe skal holde kjeft og bare la være å jobbe for å slippe unna slikt?

Hvorfor henger du deg forresten opp i lovbrudd? Selv om en handling ikke er direkte ulovlig så betyr ikke det at den er etisk riktig. Slike som deg skaper et samfunn der homofile f.eks. blir drevet til selvmord. Du har ikke myrdet den homofile selv, men ved å ytre deg slik du gjør bidrar du til en hatsk stemning mot homofile som gjør livene deres vanskeligere. Du har ikke nødvendigvis brutt loven, men du er moralsk medansvarlig for situasjonen du er med på å skape.