View Single Post
Sitat av Relevant Vis innlegg
Folk prøver bare å gjøre det beste en kan, for å muligens motvirke en potensielt veldig dum vane. Om en ungdom sier han vil ta selvmord, vil man selvfølgelig forsøke så godt en kan for å prate ungdommen vekk fra å gjøre handlingen, en å forklare hvilken selvmordsmetode som er best.

Dette går på det samme som å prøve å motvirke en potensiell bedriten fremtid med rusmisbruk.

Forsøk heller å få noen til å ikke gjøre den potensielle kjipe handlingen, en å fortelle hvordan en skal gjøre den potensielle kjipe handlingen på best mulig måte. Og såklart det kan fungere å snakke moral til en 16 åring. Han kan fint forstå risikoene, og ta til seg det som blir sagt. Selve valget er opp til TS, men jeg vil fremdeles siden jeg spiller på hans lag, informere han om alt det kjipe som kan skje dersom han debuterer med opiater når han er 16.
Vis hele sitatet...
Jeg spiller også på hannes lag, og syns det er trist at situasjonen for denne karen og mange andre unge er som den er. Men når det er helt åpenbart at vedkommende kommer til å ruse seg. Så holder det med 2-3 som skriver alvoret og farlighetsgraden. Trenger ikke 3 pages. Der jeg mener at led ham da hvertfall med råd om bruk så IKKE går gale.