View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Homofili er ikke en handling, men en medfødt, ufrivillig, permanent, uforanderlig egenskap ved et menneske.



Det er et håpløst utsagn. Hvorfor legger du til "for meg" på den måten? Hvorfor formulerer du deg akkurat slik? Hvis noen hadde spurt deg om du liker en matrett du ikke liker hadde du sagt "det liker jeg ikke," men når det er snakk om noe som har med homofili å gjøre så er det "feil." Hvorfor bruker du ordet "feil" om homofili?

Det viser at du har ekstremt dårlige holdninger.
Vis hele sitatet...
1. Så du skal hisse deg opp over noe jeg ikke har argumentert imot nå?
Burde være rimelig tydelig hva jeg mente der, men for sikkerhets skyld,
la meg gjenta: jeg misliker den fysiske, utøvende delen av homofili.

2. Nei, det viser at du ikke følger spesielt godt med.
Jeg brukte ordet "feil", og i anførselstegn spesielt fordi det var dette
ordet artikkelen og undersøkelsen brukte - og som jeg selv ikke
ville brukt i annen sammenheng enn at det var alternativet som
jeg ble gitt på en slik undersøkelse.

Sitat av Provo Vis innlegg
Du skjønner vel at å være mot noe, og å ikke ønske å delta i noe er to forskjellige ting? Spørsmålet er ikke om du er homo, men om du er mot homofili – altså om du synes homofili ikke bør praktiseres og leves ut.

[...]bør du passe på å formulere deg på en måte som ikke bidrar til å stigmatisere en allerede utsatt gruppe.
Vis hele sitatet...
1. Nettopp derfor jeg synes den undersøkelsen var dårlig formulert,
for jeg synes, som sagt, det er temmelig ekkelt og vil derfor - om spurt,
alltid svare at det byr med imot. Ville jeg svart "ja" dersom spørsmålet var om homofili burde ulovliggjøres? Nei, absolutt ikke,
men det betyr ikke at jeg synes det er en fin ting personlig.

2. Altså, det siste jeg kommer til å gjøre er å "gå på eggeskall" for ikke å fornærme en gruppe som jeg virkelig ikke synes har det så ille, relativt sett.
Det er mange fordommer folk blir hetset for i samfunnet, og, slik jeg ser
det er så godt som alle verre enn det her.
Om folk ikke tåler å høre at jeg, personlig synes enkelte ting de måtte gjøre
er ekle så kunne det ikke bry meg mindre - spesielt når det er snakk om en forumtråd som spør etter disse meningene.

Det et ikke som at jeg går opp til noen på gata og sier "det du driver med er ekkelt!" i fjeset på dem. Det her er en tråd som etterlyser folks synspunkter,
ikke et ekkokammer der alle skulle snakke hverandre etter munnen for å
komme overens - og jeg tør si at meningene mine er temmelig tolerante,
alt tatt i betraktning, så hvis det å tolerere andre uansett hva de gjør, men
innrømme (når spurt) at jeg syns noe er kleint er "forferdelige holdninger" så vil
jeg si at noen er overfølsomme til de grader.
Sist endret av Neptunia; 6. desember 2014 kl. 16:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.