View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Som slashdot påpeker er dette sirkelargumentasjon. Men det er også offerklandring: stakkars den intolerante familien som må leve med en homofil sønn eller datter.
Vis hele sitatet...
Vi er på samme side, altså imot homofobi, så jeg skal gjøre dette så kort som mulig. Jeg antar at du mener "Toleranse for alle, utenom de med intoleranse" var sirkel-logikken. Til syvende å sist handler det om at flest mulig har det bra, og jeg finner ingen eksempler hvor intoleranse vil hjelpe menneskeheten. Historie har heller ikke gitt noen langvarige eksempler på det, tror jeg.
Dessuten er det nok mange homofile av ulike grunner som aldri vil bli komfortable med legningen sin, og disse ville hatt meget god, kanskje livsviktig nytte av en slik "kur".

Så lenge en ikke blir presset av noen, syns ikke du at de homofile som kunne ønske de kunne forelsket seg i kvinner, kunne fått tatt en slik "kur", og at det derfor er verdt å forske på?

Sitat av Provo Vis innlegg
Er det da greit å si at det er noe alvorlig galt, forstyrrende, pervertert og ekkelt med venstrehendte? Nei, det vil være akkurat like fordomsfullt, idiotisk, destruktivt og meningsløst uansett. Homofobi er et problem som sitter hos den homofobe, og ingen andre.
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke kalt en homofil "ekkel", men det er mange av de som gjør ting jeg ikke er veldig fan av. Og det samme gjelder heterofile! Så hva er problemet?

Jeg føler du allerede har settet meg i en bås, kanskje pga andre holdninger jeg har postet om her. En av de, og kanskje den største grunnen til at jeg misliker doktrinen til Islam er nettopp pga behandlingen av homofile i land hvor Koranen tolkes litt for bokstavelig. Bibelen er ikke mye bedre (men jeg antar at du vet at Jesus og Muhammed var totalt motsatte), men etter 2014 år har endelig religionen modnet seg og tilpasset seg et samfunn basert på annet enn religion.

Som jeg sa i stad, homofobi vil nok eksistere en god stund fremover, og det langsiktige målet bør jo være å bringe homofobi til et minimum.
Sist endret av bloodshotEyes; 3. desember 2014 kl. 23:56.