View Single Post
Sitat av lofed Vis innlegg
Det blir som at jeg skal føle meg diskriminert til en hver tid bare for at jeg har rødt hår selv om det ikke er like normalt som mørkt eller blondt hår, det er sikkert mange damer som ikke liker det, men jeg kan jo ikke kreve at alle damer jeg prøver meg på skal like hårfargen min.
Nå sidestiller jeg ikke rødt hår med hva homofile føler, men tar bare et eksempel fra min hverdag.
Vis hele sitatet...
Nå er homofile reelt diskriminert og forfulgt. I store deler av verden blir de henrettet på grunn av legningen sin. I de fleste land får de ikke gifte seg. De utsettes for direkte diskriminering.

Å sammenligne hårfarge med homofili er derfor direkte tåpelig.

Sitat av lofed Vis innlegg
nei er fortsatt ikke noe mer forskrekkelig i mine øyne for at hvis det bare er en mening noen har så påvirker ikke det verden på noe vis.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke. De negative holdningene mange har til homofile kommer selvsagt også til uttrykk. Du skriver jo også negativt om homofile her. Du bidrar altså til et negativt press på homofile.

Dette negative presset gjør at homofile er overrepresentert på selvmordsstatistikken. Du er "medskyldig" i dette (eller til å skape et samfunn der homofile sliter så ille at de ikke ser noen annen løsning enn å ta livet sitt) på grunn av meningene dine.

Det er mange som ikke liker svarte heller HVA så?
Skal ikke folk få ha egne meninger lenger, jeg liker ikke hårete damer med skjegg er det helt forskrekkelig det å?
Alle kan ikke være for alt, folk er forskjellige sånn er det bare.
Vis hele sitatet...
Meninger har konsekvenser. Og så er det ikke slik at du har krav på å gå fri for kritikk for meningene dine. Å sutre over at du får kritikk for uttalelsene og holdningen dine blir noe tåpelig.

Derimot dere som er ihuga forkjempere for homofili går jo nesten over til diskriminering bare for at dere mener at dere har rett. De aller fleste som ikke har noe til overs for homofile sier ikke noe som helst og du vet ikke om det.
Vis hele sitatet...
Å kjempe mot diskriminering og intoleranse er det motsatte av diskriminering. Du får velfortjent kritikk for dine ugjennomtenkte meninger og uttalelser. Å sutre over dette gjør ikke at du kan unndra deg kritikken.