View Single Post
Sitat av lofed Vis innlegg
nei er fortsatt ikke noe mer forskrekkelig i mine øyne for at hvis det bare er en mening noen har så påvirker ikke det verden på noe vis.
Det er mange som ikke liker svarte heller HVA så?
Skal ikke folk få ha egne meninger lenger, jeg liker ikke hårete damer med skjegg er det helt forskrekkelig det å?
Vis hele sitatet...
Det er et eller annet du ikke henger med på her. La oss ta det første først: Holdninger kan selvsagt være forskrekkelige selv om de ikke manifesterer seg i grusomme handlinger.

Det er ganske tydelig at du ønsker fritt leide til å uttalt mislike homofili, og det er det ingen som kan nekte deg. Men ikke bare det, du vil gjøre dette uten å bli motsagt. Når andre sier at det ikke er greit å være mot homofili, så er det ingen, så langt jeg har sett, som har sagt det skal være straffbart og forbudt å være mot homofili. Men det trenger ikke dermed å være greit. Det er mange ting som er lov, men ikke greit -- handlinger og meninger som ikke vil møte nevneverdig moralsk aksept hos andre. Rasisme, sexisme og homofobi er eksempler.

Så hvorfor skal det være fritt frem for deg å si at du har noe i mot homofili, mens om andre sier at de har noe i mot homofobi så er du plutselig nektet dine egne meninger og føler deg diskriminert? Vær så snill og tenk deg om.

Sitat av lofed Vis innlegg
Uten å skulle lage noen krig hær, men bare for å høre din mening. La oss si at noen finner ut om 100 år at homoseksualitet faktisk er en sykdom/virus eller noe og det kan kureres er det da like forskrekkelig?
Vis hele sitatet...
Ja. Hvorfor skulle det at man kanskje kan slutte å være homofil gjøre holdningen din mer akseptabel? Problemet er at du aktivt dømmer personer du ikke en gang kjenner, over noe som ikke har noe med deg å gjøre og som ikke er til skade for noen som helst.