View Single Post
Skader vell ikke å oppdatere tråden etter et halvt år

Siden sommeren har jeg brukt diverse rusmidler sporadisk, ikke hver dag med andre ord. Ble det fest med kompiser, så klarte jeg ikke å bli med uten kokain (eller amfetamin), for jeg måtte ha en "selvtillits-boost" for å fungere normalt ilag med flere mennesker. Til slutt så ble det alt for mye, det gikk fra fest, til helger, og til slutt - hver eneste dag. Jeg ble et forjævlig kola-tryne. I sept/oktober gikk det opp et lys for meg. Jeg innså at jeg ikke kunne fortsette slik - uten at jeg ble like avhengig som jeg var av opiater og dritt. La fra meg kokainen og amfen, og fikk kjenne på noen helvettes jævlige abstinenser. Jeg døyvet smertene med alkohol og cannabis/hasj, og er fortsatt ikke fri fra de to sistnevte.
Nå har jeg klart å kutte røykingen til svært sjelden (sjeldent til å være meg ihvertfall), og alkoholen sitter forsatt litt igjen. Drikker nå ca 2-3 ganger i uka, men drikker meg aldri full. Jeg føler at jeg bare trenger "noe" og roe ned på, så alkohol ble det letteste og greieste utveien for meg. Heller alkohol enn å sitte med hvit nese og store pupiller dagen lang. Røyker om jeg har det tilgjengelig, men har sluttet helt å kjøpe tjall (så jeg røker kanskje 1-2 ganger i uka).

Til atter og sist, så har jeg klart å kutte ut opiater, men jeg tenker på hvor deilig det hadde vært med en justering hver eneste dag. I sommer gikk jeg så langt som heroin, og det brukte jeg i 3 måneder.

Håper denne tråden har vært en tankevekker til dere som er på samme vei som jeg var. Jeg føler meg jævlig til tider, men ting går fremover. Takk for meg, og takk for all støtte! Jeg setter utrolig stor pris på alle gode tilbakemeldinger jeg har fått!
Peace!

Edit: Heroin ble kjøpt første gang pga jeg ikke fikk tak i oxycontin eller dolcontin. Dere kan gjerne kalle meg svak, men i bunn og grunn så sier det litt om hvor lett det er å gå fra opiat-piller til heroin. La dette være en advarsel
Sist endret av rullgardin; 28. november 2014 kl. 16:24.