Tråd: Gazastripen
View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Provo Vis innlegg
Hagel er ikke general, og han har aldri vært NATO-sjef heller. Å si at Hagel har sittet i utenrikspolitiske komitéer og vært med i forsvarsdepartementet er en festlig beskrivelse av USAs forsvarsminister. For ordens skyld har det aldri vært en amerikansk NATO-sjef, men samtlige som har besittet stillingen som SACEUR (overordnet leder av NATOs militærstyrker) har vært fra det amerikanske forsvaret. Og Hagel er ikke en av dem. Det må sies at du har et rimelig lettbeint forhold til fakta.
Vis hele sitatet...
Jeg forvekslet Chuck Hagel med Wesley Clark - som du kan si likner rimelig mye, og Wesley Clark har riktignok vært general og en lederskikkelse i NATO.
Uansett var dette eksplisitt og fort nok påpekt ovenfor at jeg tok feil og forvekslet Hagel med en annen (fikk ikke skrevet hvem det var), jeg vet ikke om du fikk med deg dét, det ser ikke slik ut. Å skrive et ekstra innlegg dertil er toppen av unødvendighet.

Festlig?? Ja, han har vært med i forsvarsdepartementet (derav forsvarsminister), under Obama og i forsvarskomiteer tidligere administrasjoner. Jeg foreslår at du holder deg til topic og ikke Chuck Hagel.



(..) Men kort sagt stoler jeg mer på Chuck's knowhow om området enn en som utgir seg for å være derfra. Wesley Clark hadde også kunnet skrive en slik artikkel, men han har mer peil på Balkan btw. Obama har ikke satt en bombekampanje mot IS av tilfeldige grunner, og "glemt det" for Al-Nusra, Islamic Front og Ghuraba Al-Sham osv. IS er desto farligere,og må knekkes desto fortere.
Sist endret av aeon_illuminate; 4. oktober 2014 kl. 11:38.