View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
I det du tek betalt for tenesta av annonsører trakker du inn i eit ullent område. Til no er du ei protestside, uten profittmotiv. Om du har eit profittmotiv tipper eg rimeleg mange organisasjoner, t.d. HEF, som er bygd på frivillig innsats, vil vende deg ryggen.

Kommersialisering og betaling per medlem for livssynsorganisasjoner er og prinsipielt betenkjeleg i mine auge - innmeldinga bør vere ei sak du har tenkt over, ikkje impulshandling.

Så sats på donasjoner og sjå på det som ei non-profit-teneste. Det trur eg truverdet ditt vil tene på. Og skal eg tippe vil eg tru det er element på forumet som er villige til å stille med rimeleg grei hosting for ei non-profit-teneste.

(Jada, eg forstår selgeren i deg vil kommersialisere alt, men det går faktisk an å handle ut frå andre interesser enn penger).
Vis hele sitatet...
Hmm... Jeg er ikke helt enige med deg/dere. Man kan ikke vurdere prosjektets kapitalbehov ut i fra domene og hosting; det koster penger å utvikle en nettside, lage nye funksjoner og kunne prioritere denog kundene. Bare i dag har jeg fått ca 30-50 mail jeg må ta meg tid til å svare på. For meg virker det ikke helt som dere ser hvordan ting blir laget og ressursene som må til for å kunne lage det best mulige produktet. Ta wikipedia vs. Facebook f. Eks., og utviklingsressursene som driver facebook fremover, kontra hvor lite som skjer med wikipedia, rent funksjonsmessig... Men samtidig ser jeg at det er et verdispørsmål som man kanskje ikke kan bli enige om.

Men setter pris på feedbacken, setter eventuelle kommersielle aspekter på hold frem til det blir tvingende nødvendig.