View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Eplekatt Vis innlegg
Heisann folkens! Har nå funnet et håndfull fine sopp for først gang, og planlegger min første tur. Jeg har lest mye på området og er ganske forberedt, men er fortsatt en del ting som bekymrer meg. Håper jeg kan få noe hjelp her!

1.Jeg er 193cm høy, veier 100kg og har høy forbrenning, tilsier dette at jeg må innta større doser for å få samme effekt som en "gjennomsnittelig" person av en gitt dose?
Vis hele sitatet...
Folk er forskjellige ja, men at dette vil drastisk endre mengden du trenger for å bli påvirket har jeg aldri merket noen indikasjoner på, kort svar: Nei.

Sitat av Eplekatt Vis innlegg
2.Antall sopp jeg sitter på er 33, jeg har ikke veid dem enda, ettersom de enda er ferske og nyplukkede. La oss forestille oss at alle er av gjennomsnittelig størrelse og potens. Er det da nok, eller bør jeg ha mer/mindre? Sikter mot en tur jeg merker.
Vis hele sitatet...
33 sopp er ikke store greiene, du kan bli påvirket av det ja. Du bør veie de opp først. Selv må jeg innrømme at i starten så kunne jeg godt finne på å knaske ca 30 ferske sopp og ha en fin dag i skogen, men rett dosering er viktig.

Sitat av Eplekatt Vis innlegg
3.Tenkte å mixe dem inn i en smoothie/juice. Er det noe jeg må passe på i forhold til å dette? Temperatur, mekanisk blanding osv.
Vis hele sitatet...
Det har lenge blitt påstått at appelsinjuice kan minske effektene av sopp, men det er bare rykter, ingen mekanisme er visst for hvordan det skulle foregå. Det er også flere tripprapporter (f.eks denne) der brukeren blander sopp i appelsinjuice og har en fullverdig tripp, så du har ikke noe å bekymre deg over der, eller om mekanisk blanding, psilocybinet blir ikke ødelagt.