View Single Post
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Kan du prøve å forklare denne rusen? Hvordan skiller den seg kvalitativt fra f.eks. flein-rus?
Vis hele sitatet...
Sopper er faktisk ikke sammenlignbar med fleinsopprusen whatsoever. Dette må understrekes. Ingen visuelle effekter. Ingen oppstemthet eller latteranfall. Ikke noe "gøy". Fleinsopp og fluesopp er like forskjellig som alkohol og fleinsopp for å si det sånn.. Om ikke enda mere forskjellig. Det eneste dem har til felles er at dem begge er sopp.

Rusen kan beskrives som en slags hypnotisk transelignende tilstand. Personlig synes jeg alle lyder blir svært ubehagelige. Lys kan også være ubehagelig. Jeg ble sittende å meditere i mørket ved et par eksperiment.. Tankene er små-deliriske og rare.. Rusen minner ikke om andre psykedelika. Faktisk ikke om psykedelika i det hele tatt.

Rusen føltes absolutt åndelig, om jeg kan si det. Jeg følte meg veldig tilstede - og i en slags trance. Ved en anledning ute i naturen da jeg spiste amanita sammen med en kompis - så føltes det som om jeg skulle besvime når som helst. Hodet føltes helt merkelig.. Ble stående å stirre ut i lufta.. Hodet tomt for tanker.. Annet enn at nå kollapser jeg (uten typiske fysiske symptomer på det - men en overveldende følelse av det plutselig kunne skje).

Drømmene er også ofte svært levende og med psykedeliske selvlysende farger etterpå.

Mine opplevelser har gitt meg dyp respekt for denne soppen. Den har også stort potensiale som verktøy for dem som er seriøse og søker innsikt. Som moro - har den ca ingen potensial. Å ta den i sosial setting tror jeg ville ha vært forferdelig.

Personlig har jeg såpass dyp respekt for den at jeg ikke har vært borti den på tre års tid. Tror denne soppen kun er for de spesielt interesserte.