View Single Post
Sitat av Mandodiao Vis innlegg
Bare innrøm det, du vet ingenting overhodet hva de innebærer å få psykose.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg utmerket godt.

Sitat av Mandodiao Vis innlegg
Jeg vet hva en psykose innebærer og har sett personer med psykose.
Vis hele sitatet...
Gratulerer

Sitat av Mandodiao Vis innlegg
Grunnen til at folk henger seg opp i dette er fordi det er reelt, og at det er det verste som kan skje ved bruk/misbruk av cannabis.
Vis hele sitatet...
Jeg ville påstå at å være død eller invalid er betraktelig verre, du kan ikke kurere død, du kan kurere en psykose. De farligste effektene av rusmidler er påvirkningen på dømmekraften. Å røyke et gram dreper deg ikke (dog det kan det med en veldig lav sannsynlighet), å røyke et gram før du kjører, klatrer i fjell eller svømmer kan skade deg permanent eller drepe deg. Ikke fortell meg at man ikke har dårligere dømmekraft hvis man er ruset.

Sitat av Mandodiao Vis innlegg
Ja, antall mennesker som har anlegg for schizofreni er nok det samme uansett, men det er en grunn til at de jeg kjenner med personlighetsforstyrelser må holde seg unna cannabis. Problemet er jo at cannabis kan være en trigger, og kan ødelegge livet til de som er uheldige.
Statistikk viser vell til at antall schizofrene dobbler seg fra 1% til 2% i forhold til bruk eller ikke, men det sier ikke nødvendigvis noe om cannabisen sin effekt
Vis hele sitatet...
Statistikken du nevner får du gjerne lenke til slik at jeg kan forklare deg hvorfor resultatene er feil. Ethvert rusmiddel kan ødelegge livet til noen, men psykose er på langt nært den viktigste årsaken til dette.

Sitat av halfagram Vis innlegg
Jeg vil si at sjansene er ganske store. 4 av 10 av hasj misbrukere som jeg kjenner har eller sliter med psykose etter misbruket. En med personelighetsforstyrrelser. Han sto utenfor NAV å prøvde å bryte seg inn for han mente at moren hans sto der inne og ropte på han, og moren hans døde for lenge siden. Han må nå gå på antipsykotika resten av livet. Han andre prøvde en gang, å da var dette noe skikkelig heftig sativa shit. Å han fortalte at han har fortsatt en følelse at han ikke lever, altså depersenolasering osv. Å en som sliter heftig med kraftig sosial angst. Å da meg selv.
Vis hele sitatet...
Om denne statistikken var riktig ville du fortsatt ha tolket den feil. Personer med psykiske problemer ruser seg mer, selv om de psykiske problemene ikke var synlig for deg betyr det ikke at de ikke finnes. I tillegg kan rusbruken øke problemene med psyken. Tilnærmet alle bli deprimerte i løpet av livet, nesten alle av disse drakk melk før de ble deprimerte. Du ser hvor søkt det blir å bruke korrelasjon på måten du bruker det?

Sitat av halfagram Vis innlegg
For meg så virker det slik at om du skal være en hasj misbruker så bør du aldri i livet slutte, for det er det de 6 resten ikke har gjort. Virker som at det ender ganske dårlig med å slutte med hasj. I mine øyne virker det da slik at sjansene er store.
Vis hele sitatet...
Ikke det at jeg forstår mer enn halvparten her, likevel vil jeg si at dette er det dummeste jeg har lest. Hvis du misbruker cannabis bør du selvsagt slutte.

Sitat av halfagram Vis innlegg
Psykose må være det minste problemet? Faen er du helt blåst i hodet eller? Psykose er det største problemet med cannabis. Jeg anbefaler deg at du lærer litt mer om cannabis.
Vis hele sitatet...
Der er jeg helt uenig. Dette er bare sant dersom du ignorerer de reelle farene. Hvorfor ignorere de? Kan du engang dokumentere at cannabis fører til varige psykoser (i motsetning til psykotiske symptomer under rus)?
Sist endret av xae8koo; 7. september 2014 kl. 11:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.