View Single Post
Det er radikalt at store institusjoner, som mange mennesker tilbringer nærmest obligatoriske år på, forbyr religiøse plagg. Som bamseeee påpeker er bruken av niqab unektelig knyttet til den islamske lære og praksis.

Argumenter som "jeg vil gjerne prate ansikt til ansikt med legen min", er like "jeg vil ikke ha en negerlege, for negere er skumle." Hvis man ender opp med en niqabikledd lege, går gjennom timen, snakker med henne som man ville gjort til et vanlig menneske, og fortsatt har et problem, kan man jo saktens skifte fastlege (forøvrig burde man også, i så tilfelle, ta seg et par lange turer i fjellheimen).

Almuen trenger ikke dyptgående studere enhver kultur, selv om et visst kunnskapsnivå alltid er å foretrekke, men når konsensus aksepterer offentlig diskriminering av etniske og religiøse grupper, her de stakkars, undertrykkede kvinnene, som atpåtil tar seg en utdannelse!!! - når slike linjer blir lagt, når en samlet politisk front leder en heksejakt mot fredelige debatanter som Ubaydullah Hussain, bør man innse hvor vi er, og hva som er iferd med å skje.