Tråd: Islamsk stat
View Single Post
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Om du ikke var klar over det lever det cirka 200 000 muslimer i Norge i dag. De lever her av fri vilje og får utøve sin religion. En god del av disse har flyttet hit på grunn av bander som IS/ISIL. Å utøve sin religion er ikke synonymt med verdensherredømme eller å påtvinge nasjoner og mennesker Islam og sharia.

Det er ikke vi som tar retten til muslimer til å opprette en egen stat, men man fordømmer hvordan kriminelle gjenger som IS rett og slett tar over landområder som i bunn og grunn andre eier med makt og dreper innbyggere.

Muslimer kan godt få en islamsk stat for min del, så lenge det ikke skal gå utover andre som ikke ønsker det. Man tvinger ikke mennesker til å tro på noe.
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om tvang av noe som helst. Det handler om at folk i midtøsten skal få leve i fred. Det skal være et sted for muslimer å samle seg om de skulle ønske det.

Nei det er ikke du direkte, men du støtter politikken som føres mot midtøsten?

Jeg hadde vært like stor tilhenger selv om det hadde vært en annen gruppe enn IS, som ikke praktiserte religion. Jeg er for fred der nede.

Men det er såpass store interesser der ned pga naturlige ressurser at uskyldige mennesker havner i midten.

Hverken Norge, USA eller Tyskland har noe å gjøre der nede. De burde la folket praktisere hva de vil og slutte å svartmale sharia og Islam.

Dette står jeg for. Så slutt å finn på ting!