Tråd: Islamsk stat
View Single Post
Problemet med IS er at de ønsker et internajonalt kalifat, og de starter med Spania som skal innlemmes i kalifatet innen de neste 5 årene.

http://www.ibtimes.co.uk/isis-master...alkans-1463782

Ellers er jeg helt enig i at vesten burde latt midtøsten være i fred. Desverre har mange vestlige land en fortid som kolonimakter, og det har skapt masse problemer for oss i ettertid. Ikke minst i midtøsten. Desverre har land i midtøsten olje også, og det gjør regionen til et strategisk viktig og konfliktridd område.

Uansett er det for seint å gjøre noe med dette nå. Det beste hadde vært om land i midtøsten og land i vesten sluttet å bry seg om hva de andre gjorde, og holdt seg adskilt fra hverandre så godt det lot seg gjøre, så fikk hver av de sørge for seg selv.

Å blande islamsk og vestlig kultur kommer ikke til å endre godt for noen av oss, og vi ser jo bare starten på det som kommer til å bli et kjempeproblem for tiden.

Mange, for ikke å si de fleste, muslimer, misliker jo, eller rett og slett hater vesten og vår kultur, delvis berettighet vil jeg si. Det var rett og slett en svært dårlig ide å la islam slå rot i våre egne land, og vi skal betale for den feilen i de nærmeste årene vil jeg tro.