View Single Post
Sitat av Relevant Vis innlegg
Du motsier deg selv. 1,6% sjanse i sannsynlighet for å dø da du bestiger fjellet, og 6,5 av hver 100 personer som bestiger dør? Nå sitter du med to forskjellige prosentbaserte sannsynligheter, 1,6% og 6,5%. I følge denne så er sannsynligheten omtrent 5% og jeg har en annen kilde som tilsvarer 4,7% .
Vis hele sitatet...
Fra kilden jeg siterte:

There is no firm count of the exact number of climbers that have died on Mount Everest, but as of early 2014 it is about 265 people. The number of climbers who have died on Everest is 6.5% of the 4,042 climbers who have reached the summit since it's 1953 first ascent is 6.5%, not necessarily an alarming number.
Vis hele sitatet...
Her ser man altså på dødsdall/vellykkede bestigning.

An analysis of the 212 deaths that happened during the 86-year period from 1921 to 2006 indicates some interesting facts. Most deaths-192-occurred above Base Camp, where the technical climbing begins. The overall mortality rate was 1.3 percent, with the rate for climbers (mostly non-natives) at 1.6 percent and the rate for Sherpas, natives of the region and usually acclimatized to high elevations, at 1.1 percent. The annual death rate is remarkably unchanged over the history of climbing on Mount Everest. One death occurs for every ten successful ascents--a significant number of climbers who reach the summit die on their descent. Most climbers who die on Everest are generally physically fit and in the prime of their life between the ages of 30 and 50.
Vis hele sitatet...
Jeg ser nå at jeg var litt kjapp på avtrekkeren - men disse tallene er faktisk verre enn hva jeg skrev over - 1.6 % av klatrerne som når basecamp dør på vei opp til toppen. 10 % dør på vei ned igjen.

Uansett er ikke de nøyaktige tallene som er interessante - poenget er at risikoen for å stryke med er mange ganger større enn stort sett alt annet du kan finne på.
Sist endret av steili; 3. september 2014 kl. 18:16.