Tråd: Islamsk stat
View Single Post
Khan17: Jeg angriper meningene dine - og deg - for å ha slike idiotiske meninger. Jeg prøver å mate inn med te-skje hva som er galt med IS, men det synes ikke å gå inn.

Khan17: Hussain kom trekkende med disse 3 valgene som også du selv kommer trekkende med. Dere virker begge å tro at disse 3 valgene er reelle. Dette er dypt provoserende for mange irakere or muslimer. Spesiellt merkelig er det siden IS sine egne skrytevideoer viser at dette er bullshit. Dem dreper uskyldige mennesker i drive by plaffing. Dem dreper uskyldige journalister. Dem skryter av det. Du har ikke forsvart halshugging direkte. Men ved å hevde at mennesker som IS erobrer virkelig har 3 valg - så har du fornekta halshuggingen og lignende drap som IS skryter av i egne videoer. Det går ikke an å hevde at IS gir folk 3 valg - og fremdeles se på IS sine egne skrytevideoer. Enten må du fornekte IS sine egne skrytevideoer som løgn, ellers så må du ta tilbake at IS faktisk gir folk disse 3 valgene som du og Hussain synes å kjøpe.

Beviste du at jeg tok feil om mine påstander? Deler ikke du og Hussain samme naive foresestilling om at menneskene IS erobrer har 3 reelle valg? At andre mennesker enn Hussain også synes å tro på samme naive forestilling gjør dette til noe annerledes? Ja.. Dette er retoriske spørsmål for å få deg til å innse at du tror på en løgn. Noe idiotisk. Det er poenget. Jeg håper det synker inn.

Siden du synes å tro på IS sin ideologi - så kan jeg male hva dem tror på. Dem tror på et sunni-muslimsk midtøsten. Fri for skitten shia tankegang. Ett midtøsten uten kirker eller shia-moskeer. Ett midtøsten der en tanke skal herske, ett levesett - og at alle dem som tenker annerledes helst skal drepes eller gjøres om til flyktninger, hvis ikke skal man gjøre livet svært vanskelig for dem, og skape annenrangs innbygere. Du ønsker et strengt tankepoliti - som du naivt tror vil føre til fred og sammhold.

Av en eller annen grunn så tror du at barbariske krigere som voldtar i gatene, korsfester kristne mennesker, halshugger og ellers er for brutale til at Al Qaida ønsker å ha noe med dem å gjøre - at disse menneskene er perfekte for å skape fred og harmoni. At disse menneskene av en eller annen grunn representerer Islam og hva mennesker i midtøsten tror på. Shiiar, Sunnier, Kristne, Alawitter. Dem har levd noenlunde fredelig sammen i Irak og Syria i hundrevis av år. Smak på det. I hundrevis av år har det hersket en islamtolking som gjør at mennesker av ulike religioner lever fredelig sammen. Nå har vi IS som ikke eier respekt for andre menneskers religion eller levesett. Dem ødelegger helligdommene. Disse tror du at er flotte representanter? Disse tror du er perfekte muslimer som vil føre til ett perfekt styresett? Disse tror du muslimene bare vil rive ned fra makten når dem er misfornøyd? Akkurat som innbygerne i Iran greit river makthaverne fra makten da eller? Akkurat som Assad greit har falt fra makten?

Kurdiske Irak har vært en stabil sone i et ellers kaos av et Irak. Likevel så støtter du at IS ruller inn over kurdernes territorium? Skal dem liksom skape fred og samhold? Det var allerede noenlunde fred og samhold i kurdistan-Irak.Hva godt tilfører IS? Hvordan skal dem skape fred og samhold i kurdiske Irak? Ved å drepe og ødelegge helligdommer som ikke samsvarer ved IS sin nazi-sunni-ideologi? Jeg forstår godt at tyskerne ønsker å forsvare stabile regioner med å forsynes kurderne med våpen så dem kan forsvare seg mot barbariske IS.

Ingenting av hvordan IS farer frem får meg til å tenke at dem representerer stabilitet, trygghet, og arabisk samhold. Dem representere nazi-sunni-muslimsk samhold. Og oss mot resten.

Mye av hva som er galt med din - og andre arabiske muslimske mennesker som synes å tro at IS representerer svaret for midtøsten er
1. at dere lukker øynene fullstendig for hva denne gruppen faktisk representerer.
2. Dere tror på løgnene dem serverer
3. dere tror at om religiøse mennesker skal styre politikken - så blir politikken magisk fri for korrupsjon (tro meg - alle politikere er politikere, selv om dem er muslimer så vil ikke korrupsjon magisk forsvinne når en gjeng brutale mordere kommer til makten. Alle andre såkalte sharia stater kan fungere som eksempel. Det er en klassisk naiv tanke som synes å råde hos mange muslimer.. Å.. Bare vi får folk som sier inshAllah og Islam og Sharia høyt nok - så vil vi på magisk vis bli styrt av fromme, fredelige mennesker, fri for korrupsjon. Disse politiske menneskene som styrer vil av en magisk grunn plutselig være annerledes enn alle despoter som har styrt oss før. - Lykke til! Ta en kikk på taliban Afghanistan, Iran, eller Saudi Arabia og se hvor fantastisk fri for korrupsjon dem er. Hvor fantastisk tolerante dem er. Faktisk er sharia stater som IRan og Saudi Arabia bedre enn hva IS representerer. Der er det i det minste lov å ha en annen religion. Det er lov å sine helligdommer å gå til.

Listen kunne fortsatt i det uendelige.