View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Å kjøre bil er såpass lett at du ikke trenger noen erfaring. Bare et par-tre pedaler du trykker inn for å få kjøretøyet til å bevege seg eller stoppe og et ratt du dreier i den retningen du vil styre.

Faktisk. Det er så lett å kjøre bil; faren min sa omtrent så mye før vi en gang for mange år siden satte os i kjerra og trilla rundt på en forlatt parkeringsplass. Jeg greide å 'kjøre bil' med såpass marginale instruksjoner. Det krever imidlertid noe mer erfaring før man kan slippes ut i trafikken. Eller mener du at bare man evner å trille rundt på førstegiret uten å kræsje med trær og busker, så kan man nok?
Nåh, når du beveger deg opp til toppen av verdens høyeste fjell, så risikerer du å miste livet hvis du gjør noe feil. Ville du stolt på 'et kjapt introkurs' under slike omstendigheter? For første møte med en liten klatrevegg på treningsstudioet - ja. For Himalaya - nei.

Og slår egentlig TS deg som typen som har selvinnsikt nok til å avgjøre hvor mye instruksjoner han trenger?
Vis hele sitatet...
Fordel å ikke lese kun første linjen i et innlegg

"Alt av utstyr er lagt opp, så du trenger ikke klatreerfaring for å komme deg opp everest. Det du trenger er et sinnsykt treningsopplegg de neste årene, kanskje leie inn noen som vet hvordan man skal trene seg opp for å klare det (Personlig trener)"

Jeg kunne personlig lært deg hvordan du skulle sikret deg inn på et tau innnen 15 minutter, kanskje litt værre når det er den del minusgrader og hendene er kalde. Men er ikke spesielt vansklig.
Sist endret av Vod0; 1. september 2014 kl. 13:39.