View Single Post
Trådstarter
85
Sitat av caperno Vis innlegg
Du burde ikke være nødt til å begrunne dette med annet enn at du ikke ønsker rus i hverdagen. Forstår han ikke dette, så er det hans problem! Du skal ikke føle deg bedriten som tar dette opp, men heller være klar over at du gjør dette for vedkommende sin skyld. Bekymringene dine er høyst forståelige, og noe du deler med svært mange andre som opplever rus i nære relasjoner, inkludert meg selv. Du må bare gi opp å forsøke å forstå det fra hans side, og vite at her er det du som har rett! Han er sikkert ikke dum, så jeg regner med at han forstår dine bekymringer godt, men at han rett og slett er blitt for glad i hasj, og prøver å rettferdiggjøre og bortforklare misbruket. Når det er sagt så mener jeg ikke at en joint eller ett par flasker øl til kvelds er misbruk, men alt er jo relativt, og man skal alltid ta hensyn til de man bor med og de man er glade i. De burde være viktigere enn rusmidler.
Vis hele sitatet...
*

Hva gjør jeg om han ikke vil forstå? Er det dårlig gjort å gå sin vei? Jeg vet jo ikke om det er hans faktiske meninger, eller om det er rusen han er for glad i og vil beskytte? Og det jeg vil oppnå er ikke at han skal slutte helt. Men at han forstår og aksepterer mine meninger, og handle ut i fra det. Om han ikke gjør det, så tror jeg ikke det går mellom oss. Men jeg vil alltid hate meg selv for å gå min vei, om det skulle være tilfellet.

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Et godt argument, vil jeg si da, er at han faktisk ikke er 100% tilstede når han er ruset. Det kan han ikke nekte på og det er ikke et urimelig krav at du ønsker at han er tilstede når han er rundt deg, spesielt i hverdagene.

Hva med et kompromiss? Bare etter klokka 20 på hverdager eller noe i den duren?
Vis hele sitatet...
Han sier han er akkurat den samme personen som før, og ingenting er forandret annet enn at han er glad.

Han vil ikke ha noe kompromiss, han vil enten røyke akkurat når han vil, eller ikke i det hele tatt. Noe som gjør det veldig vanskelig å møte han på halvveien.
Sist endret av Nevo; 19. august 2014 kl. 13:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.