View Single Post
Sitat av Grisefett Vis innlegg
For etter som jeg har forstått er det kun psykedelika som stimulerer serotonin som kan gi hppd. Det jeg lurer på er om muskimol stimulerer det?

Har GABA-reseptorer noe med serotonin å gjøre?
Vis hele sitatet...
Si det.. Minimalt med peil - og heller ofte mot mere psykologiske forklaringer (ala Stanislav Grofs) når det gjelder HPPD - enn rent nevrokjemiske (selv om det jo er to sider av samme mynt). Dette sagt - Fluesopp gir minimalt med visuals i moderate doseringer - i større doseringer blir ting større og mindre etc. uten at det kan sammenlignes med psilocybin eller LSD o.l. Vil tro sjangsen er større for HPPD på andre psykedelika enn ved fluesopp.

Nå mener jeg i utgangspunktet at HPPD ikke er noe man bør gå rundt å bekymre seg over om man ikke overdriver psykedelika inntak over lengre perioder. Sjangsen er nede på promille-nivå om man ikke går helt "thumbprint" på doseringer.

Ellers kan jeg legge til at jeg rent personlig har en større respekt for fluesoppen enn psilocybinholdig sopp. Tar man en titt på erowid - så ser man at det ikke er uvanlig at fluesoppen gir heftige badtrips for dem som ikke tar sine forhåndsregler. Tar man sine forhåndsregler - og inntar fluesoppen med gode intensjoner (ikke bare for kicks) - så ligger alt til rette for at det blir en fin tripp.
Sist endret av Bearass; 15. august 2014 kl. 17:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.