Tråd: Gazastripen
View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
http://www.foreignpolicy.com/article...ar_israel_gaza

[CENTER]........................[/CENTER]

DumDiDum har veldig rett hvem som er "ond" og "onderst" i Syriakrigen. Dere aner nesten ikke hvor langt ute ISIL/ISIS/IS/ er..

..Som nevnt (av bl.a meg) flere ganger på forumet - ISIL er blitt ekskludert ut fra Al-Qaida-relaterte grupper i Syria & Irak, fordi de var altfor bestialske, forfektet en altfor harry versjon av AlQaidas ideologi, fordi brukte meget kontroversielle metoder (både ift erobring av områder, samt økonomisk støtte - det drives mye smugling av olje, gass og narkotika i området, derfor har ISIL den gode økonomien de har).

FSA og Al-Qaida har faktisk kjempet mer eller mindre side om side mot Assad, _og_ ISIL, på samme tid.
Så å "velge" mellom ISIL og Assad er absolutt en 'no-brainer'.


(...) En Foreign Policy-artikkel jeg anbefaler for interesserte, er "Zawahiris Revenge", tidligere nestkommanderende i AlQaida og hans feide med ISIL og deres leder/kommandør/høvding/whatever Al-Baghdadi. ANbefaler også twitterkommentarene om dette.

[CENTER]...................[/CENTER]

*første link er en artikkel som handler om hvordan hhv Qatar og Tyrkia (under Erdogan) er storsponsorer av Hamas. Glemte å skrive øverst. Jeg synes det er temmelig viktig å ta med i denne diskusjonen, og informere om forholdet der.
Sist endret av aeon_illuminate; 5. august 2014 kl. 21:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.