View Single Post
Sitat av wat Vis innlegg
Skal ta det for første gang, 70 mg er vel en grei startdose? Veier rundt 80 kg, men er veldig sensitiv ovenfor rusmidler generelt.
Vis hele sitatet...
Når du spør vil jeg si "nei". Jeg har tatt "for lite" før, og det er ikke noe behagelig. Man kan heller ikke sammenligne med andre rusmidler (annet enn kanskje hallusinogener) sånn direkte.

Det er sjelden jeg anbefaler å øke dosen, men jeg tror 70mg er alt for lite. 110mg eller noe burde holde til å få deg på "treshold" i det minste, altså over den følesen av å være i "ingenmannsland"...

Personlig ville jeg startet med 120mg om jeg var deg og sett det an derfra. Kan nesten garantere at det ikke vil føles som "alt for mye", og nå vet jeg ikke hvilke rusmidler du har prøvd fra før, men det er ikke som å styrte 20 cl sprit eller noe. Du vil ikke sjangle rundt og kaste opp (vel, noen kaster opp på oppturen, men det er innenfor normalen og kommer av at 5ht3 i magen blir overstimulert. Erfaringsmessig er det merkelig nok noe som ingen gutter jeg vet om har, men vet om flere jenter).

Jeg veier mindre enn deg og tok 140mg som start sist, og jeg kan så å si garantere at 120mg ikke vil gi deg noen følelse av overturing eller misting av kontroll. Noen hemninger vil nok forsvinne, men det er en del av rusen, og det er ikke sånn at du løper rundt naken og gjør dumme ting, men at du vil være mer åpen

120 mg er under 2mg/kg. Du kan justere dette nedover, men som en som stort sett råder folk til å redusere dosene, så vil jeg i dette tilfellet anbefale deg å gå for 120mg og bare flyte med. Vær heller forsiktig med redosering Du merker godt når du har "landet"

Det er faktisk rimelig kjipt å starte på f.eks 70mg, for du vil komme et stykke på vei, men ikke langt nok, og det er ikke behagelig.

Du får høre hva andre sier, men jeg har tatt det mange ganger og både for lite og for mye, og kan si med rimelig stor sikkerhet at 120mg vil føles "passe" som en start. 70mg vil ikke være nok til å få deg opp, og du risikerer å gå glipp av en stor opplevelse...

Sitat av Tidspress Vis innlegg
Vel, jeg hadde rekrystiallisert mdmaen min om den var skitten for å få så ren mdma som mulig.

You will need:
Acetone can be bought easily online. Paint thinner is often made of acetone, but is usually impure, and you're trying to remove impurities. Care should be taken as it will melt and discolour many plastics. It is highly flammable, and although they are relatively safe, the vapour will give you a headache. Ventilate the room or work outside.
MDMA can be purchased from your local chemical supply house, with the appropriate government licenses.
Coffee filter papers - available from the supermarket.
A heat source which is not a source of ignition.
Grind up your MDMA to a fine powder.
Heat some acetone in a beaker until it is just short of boiling, then remove from the heat. You will need approximately 50mls of acetone for each gram of MDMA.
Add the MDMA powder to the acetone and stir to encourage dissolution.
Return the acetone to the heat until the first sign of bubbles, then remove it quickly.
The MDMA will not dissolve completely, but this is fine. If you have ground it well enough the impurities will easily be removed regardless.
Place clingfilm over the beaker and leave in a dark room. Once at room temperature, move to the beaker to the freezer.
Once cold, pour the acetone over a piece of filter paper and collect the crystals/powder. Collect the acetone.
Place your new MDMA in a safe place. Place the acetone in an open container and leave it in a breezy place to evaporate.
Collect the MDMA left from the evaporated acetone and repeat steps 1-7.
Vis hele sitatet...
a) rekrystallisering fjerner bare ikke-vannløselige ting
b) om du gjør det, vær sparsom med aceton. Ikke mer enn akkurat nok til å løse opp det du har...
c) om du gjør det, ikke varm aceton direkte, varm vann og putt en kopp med aceton i vannet

Men, om du har det hvite og det passer til min beskrivelse tror jeg virkelig ikke rekrystallisering er nødvendig

Sitat av Tidspress Vis innlegg
Det er umulig og si noe om kvaliteten på bakgrunn av kun farge.
Har hatt blå mdma, grøn mdma, rød mdma, brun mdma, hvit mdma, lilla mdma.
Og alle har vært top notch.
Jeg vet det finnes 3-4 forskjellige varianter i oslo nå, og samtlige av dem er veldig gode (Syns personlig at den som er brunaktig og skikkelig "Krystalisert" slår den hvite gjennomsiktige som også er veldig god )
Den brune har litt lengre levetid og ikke som den hvite som er POW også detter man like fort ned på den som man flyr opp.

Du må nesten legge ut bilde for å gi oss en pekepinn på hvor bra det kan være.
Vis hele sitatet...
Kan du beskrive den brunaktige? Evt. ordne et bilde? Ellers har TS lagt ut et bilde på side1, og det ligner veldig på den hvite, som så vidt jeg vet er "borte" nå...

Det er så mye "brunaktig" at en nærmere beskrivelse hadde vært fint

En annen ting er at litt av greia (og ulempen) med ren MDMA er at det har en ganske bratt og markert opp og ned. Jeg har flere ganger hatt det helt awesome for så å tre minutter etterpå tenke "what, er det borte?" F.eks 5-apb og 6-apb som er RC har mye smoothere løp sånn sett, i mine øyne. Både opptur og "nedtur" (ikke sånn dagen derpå) er mye smoothere. Kurven virker rett og slett mye glattere
Sist endret av phish; 14. juli 2014 kl. 18:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.