View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
I 2007 fikk jeg en idé til en nettside jeg ville kalle "Mediemix". Jeg var inspirert av Digg.com, som var stor på den tiden. Digg.com lot brukere linke til nyheter, og så kunne andre brukere rangere disse opp og ned (som Reddit i dag).

Min idé var dog litt annerledes; jeg ville bruke RSS-feeds fra "alle" nyhetskildene i verden, og så la folk filtrere nyheter, rangere nyheter og kommentere alle (!) nyheter. Litt som Google News, bare på steroider og med et sosialt preg.

Jeg pitchet idéen min til alle (Orkla, på investorforumer, til A-pressen, osv.), men ingen "bet" på. De sa jeg bare var en ung, uerfaren fyr. 1 år senere endte jeg opp med å selge et annet selskap (Biip.no) til Egmont og TV2, og plutselig var jeg liksom "supersmart" i øynene på de samme folkene som sa nei til Mediemix. Salget gjorde imidlertid at jeg ble låst til å jobbe med Biip.no, og jeg kunne ikke fortsette Mediemix-idéen - før nå.

Nå har jeg nemlig endelig fått laget en MVP (minimum viable product) på hva jeg vil at Mediemix skal være. Merk at dette er hobbyprosjekt som jeg har brent for siden 2007, og at det ikke på noen måte er ferdig.

Men jeg vil gjerne ha deres feedback på siten og idéen allerede nå.

For å se hva vi har bygget hittil, gå hit:
http://54.243.229.187/

Fordeler med Mediemix i forhold til "vanlige" medier:
  • Filtér ut nyheter du ikke liker fra forsiden (f.eks. sport)
  • Filtrér ut nyheter fra kilder du ikke liker (f.eks. Se og Hør)
  • Stem nyheter opp og ned; bidra til å danne nyhetsbildet
  • Kommentér på alle nyhetssaker, ikke bare de redaksjonen åpner for
  • Samle alle nyhetene innenfor en viss nisje (f.eks. spill) fra alle norske nettaviser

Ok, hva syntes dere? Tanker? Feedback på nettsiden? Bugs? Ris? Ros?